Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JASEDK
Hej,

Jeg har lige opdaget nogle sorte skygger nederst på skærmen af mit Samsung UE55F9005. Det ser ud som om at skyggerne ligger inde i skærmen, og synligheden afhænger af hvor mørkt skærmbilledet er i området. Er der helt hvid baggrund, så kan skyggerne slet ikke ses.

De er der uanset kilden (Kabel TV/ HDMI, Menu).

Er der nogen som har set noget lignende? - TV'et er kun ca. 1 år gammelt.

P.S. Tryk på billedet for at gøre det større. Skyggerne er de små lodrette streget under "t" og "u".

jasedk
Vedhæftede filer
Sorte skygger nederste på skærmen
Sorte skygger nederste på skærmen
Billede1.JPG (184.02 KiB) Vist 6193 gange
Af PeterD
Omvendt skal du vel overveje om det er flot at et 1 år gammelt tv har fejl..

Hvad så ikke næste år og næste år igen?

Fin service af Samsung, men der skal IKKE være fejl på en 1 år gammel skærm!
Af JASEDK
Jeg tror ikke at jeg har købt en eneste ny Apple enhed, uden at den har været ridset fra fabrikken. Da jeg fik leveret min fabriksnye bil, var gear kassen defekt, og måtte udskiftes. Tror aldrig at jeg har haft besøg af en professionel håndværkere, uden at de har lavet alvorlige fejl.

Fejl sker, så jeg synes det vigtigste er hvordan de bliver håndteret. Her har Samsung i dette tilfælde gjort det fint. Jeg har oplevet andre leverandører hvor jeg virkelig har måtte kæmpe for at få problemerne løst.

jase-dk
Ja spørgsmålet er ikke om produkter får fejl(det sker for alle producenter), det drejer sig om hvordan det bliver løst :)

Er glad for at det blev løst, sagde teknikeren noget om hvad der var galt?
Som jeg forstår det, så skiftede de blot panelet, hvilket er den standard-metode de bruger hvis skærmfladen fejler noget. Det er stort set umuligt at reparere på selve panelet.
Af JASEDK
Nej, han have ikke set problem før. Panelet skal tilbage til Samsung så de kan finde årsagen.

Jeg var med til at pille TV'et fra hinanden, og der er ikke umiddelbart nogle komponenter eller noget der kan blive varmt bag panelet i det pågældende område. Jeg tror at der er tale om en eller anden for for fabrikationsfejl i panelet.

Jeg har haft rigtigt mangle skærme gennem hænderne, og jeg har heller ikke set noget lignende før.

jasedk