Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Seeberg
Jeg overvejer stærkt at indvestere i den nye D3000 model fra Sony. Jeg har læst diverse anmeldelser af skærmen og bliver mere og mere hooked på denne skattebasse. MEN jeg kan simpelthen ikke lade være med at være bekymret over at det kun er 720p og ikke 1080p. Jeg ved godt at 1080p kun er "alufælge" til en fladskærm når man, som jeg, kun sidder ca. 2½ m. fra skærmen. Det skal lige siges at jeg spiller rigtig meget videospil både på Xbox 360 og PS3, og vil derfor gerne have fuldt udbytte af disse maskiner på mit nye tv. Jeg har oplevet PS3 på et Sony W2000 og det så sindssygt godt ud. bl.a. var der ingen pixel-trappe/flimmer (eller hvad man kalder det) i kanterne på bilerne i Gran Turismo HD Concept og det er netop sådanne små detaljer jeg går op i.

Jeg ejer på nuværende tidspunkt et Mirai *host* 32" 720p display og her er der f.eks. pixeltrappe i de små detaljer i PS3 spil. Mit spørgsmål er så: Vil jeg med et nyt kvalitets 720p panel opleve pixelering? PS3 udsender som bekendt 1080p/i signaler og da disse skal scales ned til en lavere opløsning er det vel uundgåeligt? Skal jeg virkelig op med den tunge pengepung og vente på Sonys W3000 serie eller måske endda den nye X-serie?

Jeg har iøvrigt læst artiklerne omkring opløsning osv. herinde og der er svaret jo entydigt: Jeg vil ikke kunne skelne 720p fra 1080p. Men vil der ikke alligevel være et problem mht. downscaling?

På forhånd tak :)
Senest rettet af Seeberg 23 jul 2007, 11:36, rettet i alt 1 gang.
Af Moke
Det kommer an på størrelsen af den skærm du vil have... hvis du vil have et 32" så kan du ikke få Full HD alligevel (i Europa).

Jeg vil også våge en påstand og sige at i 32" vil man ikke kunne se forskel.

Jeg har selv et D3000 i 32" og har haft koblet Xbox360 på, og det så kanon ud (B
Af Seeberg
Jeg regner med at det skal være 40"-modellen af D3000 hvis det er.
Af Moke
Så ville jeg vente på W3000... alene af den grund at du er meget kritisk med detaljer gør at man ikke skal gå på kompromis ;)
Af Seeberg
Hvornår er det man regner med den udkommer?