Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal ud at have nyt tv :D

Min plan var at købe Sony, da jeg synes deres Android platform virkede rigtig spændende, men efter at have prøvet det i butikken og hvad jeg har læst på nettet. Det kører ikke specielt gnidningsfrit og er fuld af fejl, plus så synes jeg ikke at billedet er specielt flot. Sont har Edge-LED.
Input lag er 39ms hvilket er næsten dobbelt så højt som Samsung's.

Jeg faldt over Samsung og blev ret overrasket over hvor klart billedet var og hvor godt deres platform kører, derud over så er Samsung billigere.

Jeg har læst anmeldelsen på Flatpanels af Samsung JU7505,
Jeg står lidt i samme situation, altså i valget mellem 55JU7005 og 55X85C
Android platformen lød til at have en masse potentiale, men anmeldelserne har ikke været super go'e.
Til gengæld så er anmeldersene af 55JU7005 været overraskende positive.

Så følger lidt med i dette indlæg :-)
Hej,

Nu kender jeg ikke den Sony, men jeg har lige købt et JU7005, og er rigtigt godt tilfreds, det er et dejligt fjernsyn.
Jeg havde to Samsung HU7505 (2014 model) hjemme og prøve først, det har også Edge-Led, jeg måtte sende dem begge retur PGA. der kom ret meget lys ind fra de nederste hjørner..(kunne dog kun ses om aftenen i en mørk stue)
Mit JU7005 lider på ingen måde af samme problem, har måske en lille smule clouding, men ikke noget jeg vil bytte det for, plus at der er nogle små hak i billedet engang imellem, men det håber/regner jeg med en software opdatering ordner på et tidspunkt.
Alt i alt, så er jeg super glad for mit Samsung JU7005, det er et fedt fjernsyn.

Mvh HenningR
2 rigtig,rigtig gode skærme, når man ser bort fra CR850/CX850..som også bør overvejes.

Spørgsmålet er om der overhovedet er en vinder mellem Sony og Samsung? Eller i hele feltet..og hvad har Philips og LG at byde ind med?

Samsung er måske lidt billigere, med desto større risiko for at skærmen ikke arter sig efter hensigten og skal til reperation i dens levetid..

Og: Er UHD nu værd at foretrække end samme størrelse Full HD?

PS. Husk at tjekke billedet på alm. tv signal og ikke en eller anden fancy promotionbluray fra producenterne som viser en exceptionel flot solnedgang. Afrikas savanne, og lignende.
Jeg er hvertfald glad for mit Sony, der er umiddelbart intet at klage over i forhold til de ting man læste om først (audio sync problemer, tearing, osv)

Det er dog rigtigt at bare sammenlignet med Nexus Player, så er Android TV oplevelsen en del mere sløv, der er mærkbar sløvhed, og det ser ud til den lige skal "komme i gang" før den kører nogenlunde smooth.

Tror dog at potentialet for Android TV platformen er for stort at ignorere, når de danske apps begynder at komme ind og begynder at gøre brug af Android TV API'erne så bliver det svært for andre platforme at følge med, indtil da har man Google Cast som så kan bruges på en del af disse apps.

Det er dog også set med Android nørdens øjne, hvis man ikke ser meget værdi i Google Cast/Chromecast og man bare skal have et fjernsyn der sidder på noget input og så måske have de gængse film apps som Netflix så kan de andre alternativer sagtens være gode nok.
Der skrives ikke "input lag"... De oprindelige anmeldelser meldte om forsinkelse i lyden og billeder der lignede noget, der ikke kørte med V-synd (hvis du kender de fra PC-verdenen). Disse issues så vi ikke noget til under testen.
Nu testede i jo JU7505, som er den buede model af JU7005, men ville ikke give den nogle anbefalinger af nogen art, PGA. buen og pris (tror jeg) bare lige for nysgerrighedens skyld, hvis nu det havde været JU7005 i havde testet, og den selvfølgelig havde samme billedekvalitet, ville konklusionen så havde været anderledes.?

Mvh
HenningR
Den X8505 som Torben tester er en 65" med Direct Led, hvorimod 55" versionen er edge-LED. Mit 65" X8509c har i hvert fald så godt som ingen clouding.

Android TV systemet lige nu er ikke det bedste - iflg. nørder på avsforums forum, forventer man at det bliver bedre når Sonys Tv opgraderes til Android 5.1 her til sensommeren - Android 5.02 som p.t. er i Sonys TV var åbenbart notorisk kendt for bugs og memory-issues.
Dennis H skrev:Fedest... Glæder mig til at læse ;-)
Så er anmeldelsen online.

Skulle jeg vælge mellem JU7005 og X8505C så ville jeg nok tage den sidste hvis det er 65" versionen og være ret påpasselig hvis det er 55" versionen. De to har ikke samme type belysning og der kunne godt være clouding på den lille. Jeg tror dog mest på Android af de to styresystemer og selvom det pt. er lidt langsomt, så har det lidt flere features og især Chromecast er en lækker funktion.

Den her hakken som man ser på Samsungs modeller generede mig dog en del under testen, men jeg kan også se, at andre har anmeldt TVet uden at bemærke det, så det må jo være ret individuelt om man ser det. JEG ser det...

Jeg vil dog lige tilføje, at jeg øjeblikkeligt ville udskifte remoten fra Sony med eks. en fra Logitech eller noget helt tredje for de er godt nok billige. Så det koster jo lige et par kroner ekstra afhængigt af hvad man vælger.
Jeg ville købe Samsung UE55JU7005, af den grund at Sony har android, jeg synes det er ved at blive lidt for meget med android på grund af man får visse programmer med i købet som ikke er muligt at afinstaller, det er som Hangout, gamehub groupe play knox osv. i kender dem allerede hvis i har android.

OG Tizen har fået Ros, simplet og virker

Hennings argument holder ikke, det er en smag sag, jeg kan godt lide det lidt buede design andre kan ikke..

Min fars tv er samsungs 2013 model, og har bare virket 100% selv om det selvf. er blivet overhælet rent teknisk, så er det ikke sådan at går og frygter det går i stykker i morgen.

Det var sku i gamle dage, Samsung har lært på den hårde måde at bruge nogen ordenligt kondensator .

Så mit råd er at køb Samsung UE55JU7005 eller UE55JU7505 , hvis du er tilfreds med billede kvaliteten,