Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
Tacconi skrev:Hejsa,

Jeg står for at skal have skiftet mit gamle Sony tv ud og har sonderet terrænet lidt.

Hvis vi ser bort fra LGs OLED 4K skærme, som er for dyre.
Så har jeg haft kig på Samsung UE48JS9005 & 8505.
9005 så jeg i en Fona forretning i går, hvor det stod til 25k, men jeg blev dybt overrasket og skuffet over at det ikke kan vise tennis uden at bolden bliver aflang.
Kan det virkelig passe at tv til så mange penge i 2015, ikke kan vise tennis?

Mvh
Ken
De aflange bolde er blot en effekt af bevægelseshåndteringen. Det er meget tænkeligt, at problemet vil være mindre eller ikke-eksisterende, hvis der vælges en anden indstilling men det er lige så tænkeligt, at man så går på kompromis med noget andet.

Jeg skal ikke kunne sige, hvor godt Samsung klarer denne opgave. Kig på et "high-end" Sony (W8/W9/X8/X9) med indstillinger, der er optimeret til sportsudsendelser.

Det ville måske også bidrage til diskussionen, hvis du kunne oplyse, hvilket Sony TV du kommer fra. CRT? Plasma? Et ældre LCD uden eller med meget begrænset bevægelseshåndtering?
Af Tacconi
Globulus skrev:De aflange bolde er blot en effekt af bevægelseshåndteringen. Det er meget tænkeligt, at problemet vil være mindre eller ikke-eksisterende, hvis der vælges en anden indstilling men det er lige så tænkeligt, at man så går på kompromis med noget andet.

Jeg skal ikke kunne sige, hvor godt Samsung klarer denne opgave. Kig på et "high-end" Sony (W8/W9/X8/X9) med indstillinger, der er optimeret til sportsudsendelser.

Det ville måske også bidrage til diskussionen, hvis du kunne oplyse, hvilket Sony TV du kommer fra. CRT? Plasma? Et ældre LCD uden eller med meget begrænset bevægelseshåndtering?
Jeg har lige nu et Sony KDL40W3000 i stuen, som er lidt over 7 år gammelt.

Sonys nye ligner ikke en mulighed. Jeg er meget udfordret på pladsen, mit anlæg fylder en del og har absolut første prioritet og der kommer snart nogle pladskrævende B&W højttalere til, så jeg har sådan ca. 110 cm at gøre godt med til TV og hos Samsung kan jeg få 48" til 108 cm, men Sony leverer kun 43" på 108 cm.
Af PBL
Tacconi skrev:Sonys nye ligner ikke en mulighed. Jeg er meget udfordret på pladsen, mit anlæg fylder en del og har absolut første prioritet og der kommer snart nogle pladskrævende B&W højttalere til, så jeg har sådan ca. 110 cm at gøre godt med til TV og hos Samsung kan jeg få 48" til 108 cm, men Sony leverer kun 43" på 108 cm.
Jeg tror du blander æbler og pærer. De 108 cm hos Sony er diagonalen på en 43" skærm, mens de 108 cm for Samsung er bredden. De fleste 43" skærme hos Sony ser ud til at være omkring 96 cm brede.

Men hvis det er en 48" skærm, der bedst udnytter pladsen, er der ikke så mange muligheder hos Sony. De har dog en enkelt 49", som skulle være 109,3 i bredden, så det passer jo perfekt :)
Af Tacconi
PBL skrev:Jeg tror du blander æbler og pærer. De 108 cm hos Sony er diagonalen på en 43" skærm, mens de 108 cm for Samsung er bredden. De fleste 43" skærme hos Sony ser ud til at være omkring 96 cm brede.

Men hvis det er en 48" skærm, der bedst udnytter pladsen, er der ikke så mange muligheder hos Sony. De har dog en enkelt 49", som skulle være 109,3 i bredden, så det passer jo perfekt :)
Ha, det er da også rigtigt, det undrede mig også at der var så stor forskel :o

Jeg har altid været Sony TV fanboy, har haft dem siden start 90erne, de lavede de fedeste 100hrz billedrørs TV.
Men jeg synes det er ringe at deres topserier (3 bedste serier?) ikke laves i 50" og derunder.
Af Tacconi
kim4220 skrev:Der er ikke nogle topserier fra nogen producenter i de mindre str. grundet at der er for lidt omsætning.
Samsung har 48" i både 9005 & 8505 serierne.
Af kim4220
Mindre er mellem 32 og 43 tommer ;)
Der er stadig el del mennesker der ikke har lang afstand til deres tv, og der er et 46+ bare for stort.
Af Tacconi
kim4220 skrev:Mindre er mellem 32 og 43 tommer ;)
Der er stadig el del mennesker der ikke har lang afstand til deres tv, og der er et 46+ bare for stort.
Nu startede jeg jo med at skrive "Men jeg synes det er ringe at deres topserier (3 bedste serier?) ikke laves i 50" og derunder."
Så er det jo klart at vi ikke kun snakker om 32-43"