Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Manse187
Mit gamle tv står og skal til at skiftes, det er så gammelt der ikke engang er indbygget digital tuner, så tænkte det nok var på tide. Ville høre her om det er muligt at få et godt tv til en 3-4.000 kr i størrelsen 43" eller deromkring. Så f.eks Elgiganten havde et tv på tilbud til 3999 men nu kender jeg ikke meget til tv, så jeg ved ikke om det er det værd.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 48j5515xxe

Forslag er velkomne :)
Af PBL
Jeg kigger lidt samme pris- og størrelsesklasse, men hælder nok til 40 tommer. Så det kan være, vi kan gøre hinanden klogere.

I samme størrelse har Elgiganten i denne weekend Sonys W705C til 3.999. Det er en meget direkte sammenlignelig model. W705C er ikke Sony billigste smarttvmodel for 2015 (hvilket Samsungs er), men er stadig ikke med Android. Der er også den billigere R55C serie med og R45C uden smart tv hos Sony. Samsung J5105 er også uden smart tv, men billedmæssig nok meget lig J5505. På samme måde er R45C og R55C identiske bortset fra smart tv.

Designmæssigt kan jeg godt lide at Sonys modeller er ret tynde på den øverste halvdel uden at være tykkere end andre modeller nederst.

Billede

Om det betyder noget kommer nok an på, hvordan det skal stå/hænge, men hos mig ville det have betydning. Til gengæld er kanterne forfra set smallere hos Samsung.

Smart tv betyder ikke det store for mig, så jeg hælder til denne: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 40r453cbae, men synes godt det må blive lidt billigere.
Af Manse187
W705C ser heller ikke dårlig ud, er længe siden jeg har set på tv, så jeg på indrømme jeg er lidt blank, ved bare jeg ikke vil bruge meget mere end de 3 til 4000 kr, ville dog meget gerne have et smart tv, har heller ikke noget mod at skulle købe en ældre model i stedet for at købe en billig helt ny model.

Mit tv skal bare stå på sin fod hvor mit gamle står lige nu, skal ikke til at hænges op osv, så om det er meget tyndt er ikke så vigtigt igen. Hvad der er vigtigt er billede kvaliteten, smart tv, wifi osv.

Jeg sidder heller ikke så langt igen fra mit TV, så 40-43" ville nok være max størrelse, 48" samsung tv'et bliver nok i overkanten.
Af PBL
Det lyder som det kunne være en god ide at se nærmere på hvordan de forskellige smart-tv systemer fungerer og hvilke apps der er til hvilke platforme, inden du vælger. Det kan jeg desværre ikke gøre mig klog på.
Af PeterD
Af Manse187
Tak for de 2 forslag Peter, jeg har det dog bedst med at købe større ting som tv osv fra fysiske butikker, hvis der skulle gå et eller andet galt plejer det at være et helvede at sende ting frem og tilbage. Mindre udvalg, men vil hellere være på den sikre side. Ved dog ikke om online butikker har specielle regler når det gælder returnering af store ting som tv.
Af PeterD
Ved ikke om der er kommet nye regler...men faktisk er det "bedre" at købe elektronik på nettet ( og også 'bestilt over nettet og hentet i fysisk butik"), da du har 14 dages returret selvom du har åbnet kassen, pakket skærmen ud, sat den til og ser tv...

Sådan er det vidst ikke med varer købt i fysisk butik som du vil returnere fordi du af en eller anden grund ikke er tilfreds med skærm og lignende..

Her kan butikken selv vælge om de vil tage det tilbage, hvis produktet som sådan ikke fejler noget..
Af PBL
Jeg tror W705C er det nærmeste man kommer en efterfølger til W605B. Numrene indikerer jo at 6-serien ligger et sted mellem R55C og W705C, men der efter hul i år hos Sony.
Af kim4220
Peter.: Du har helt ret du er rigtig godt stillet med varer fra nettet, stadig utroligt de fleste butikker ikke har dages returret. Med en undtagelse de butikker der lever af at være en periode og derefter lukker.
Og så er der lige den med parralleimport den er vigtig ;)