Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tak for svar, det er jeg sådan set klar over. Hvor finder du info om panel og dimming? det står ik umiddelbart i leaflet på tverne?

Begge har micro dimming pro, hvad det så end betyder præcis og hvor mange felter det kan styres i osv?

Vil meget gerne vide hvor man kan finde præcis i dybden teknisk info om det? Hvilken type er panelet? IPS? osv?

som jeg kan forstå det vil du anbefale 8209 da billedet vil være bedre hvis man alligevel blot bruger kun 1080p fx.
Fordi at billed behandling foregår langt mere glidende på en 8 serie end en 7 serie. Kort fortalt er en 7 serie for philips vedkomende en Medium range hvor en 8 serie er en High end model. Dette bliver der rørt lidt ved i år(2015).

Spec præsis kan man kun få ved at enten være i branchen, eller kontakte producenten, de plejer at være ok ærlige hvis man beder om en sammenligning af produkterne.

Desværre er det sådan at producenterne er gået lidt i Amerikanske tilstande de skal alleudstråle på alle deres modeller som om de er det mest fantastiske.
harrytv skrev:kan tvet viser et billed og give lyd fra kabel tv signal? og kan man se billede via hdmi kabel uden problemer?
Nej, mit kunne ikke. Både på tv og ved eksternt input var det lydudfald, både på indbyggede højttalere og via mit anlæg.
Det eneste jeg var tilfreds med var billedet.
Jeg tror jeg har besluttet mig, men vil først sige tak for input. Jeg er ikke der gider at bruge 7000 kr eller langt mere for et TV lige nu, så alle de fansy store og dyre modeller og nye modeller er på ingen måde aktuelle. Jeg var så heldig at i Bilka Hundige stod disse modeller ved siden af hinanden og viste samme kanal og det er der jeg kunne se om der var forskel. Den model Bilka har 48PFS8209 eller den samme som 8109, det er blot farven bagsiden der er anderledes og det bliver nnok 8209 jeg køber for 4.199 kr. I Bilka og det er en god prs, når mit budget ligger max 5.000 kr.