Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, det er lidt synd, at Sony ikke får lavet en mere premium-betjening som eks. Samsung har gjort det på deres 2015-modeller. Men man kan jo sige, at de ikke er ene... Køb du hellere en anden remote og glæd dig over, at Android fungerer OK med piletaster, så man ikke er bundet til at bruge en touch-remote.
Af Tjep
magnuskahr skrev:Jeg har netop modtaget mit Sony X83C 4K og jeg er nogenlunde tilfreds.
Jeg er en person der går virkelig meget op i brugeroplevelse, og lader det faktisk vægte størst på mit tv.
Systemet kører efter opdatering til 5.0.2 OK, det kører ikke buttery-smooth, og jeg kan godt se når der misses et frame eller to. Dog skulle 5.1.1 snart udkomme og der er bug-fixes i.

Selve kvaliteten af tv'et og skærmen er rigtig lækker, men fjernbetjeningen er noget billigt skrammel...

Alt taget i betragtning, pris osv - giver jeg pt. tv'et 7/10 stjerner (y)
Magnus : hvor finder du info om opdateringer der er på vej? Jeg synes flatpannels YouTube video af x83c (eller rettere en dyrere model) viser en del ventetid i menuen og skift mellem programmer. Oplever du også det?
Af magnuskahr
Tjep skrev:
magnuskahr skrev:Jeg har netop modtaget mit Sony X83C 4K og jeg er nogenlunde tilfreds.
Jeg er en person der går virkelig meget op i brugeroplevelse, og lader det faktisk vægte størst på mit tv.
Systemet kører efter opdatering til 5.0.2 OK, det kører ikke buttery-smooth, og jeg kan godt se når der misses et frame eller to. Dog skulle 5.1.1 snart udkomme og der er bug-fixes i.

Selve kvaliteten af tv'et og skærmen er rigtig lækker, men fjernbetjeningen er noget billigt skrammel...

Alt taget i betragtning, pris osv - giver jeg pt. tv'et 7/10 stjerner (y)
Magnus : hvor finder du info om opdateringer der er på vej? Jeg synes flatpannels YouTube video af x83c (eller rettere en dyrere model) viser en del ventetid i menuen og skift mellem programmer. Oplever du også det?
Google har løstladt Android 5.1.1 Factory Image, og uden at Sony har bekræftet det (af hensyn til hvad jeg ved, jeg kan eventuelt lige undersøge det) vil jeg skyde på at det bør komme :-) Jeg smider lige Sony et twit, jeg underretter her inde hvad jeg kommer frem til!

Angående ventetid, ja - der er lidt ventetid, men primært kun i hovedmenuen og kun første gang man trykker. Altså, hver gang man går til hovedmenuen og trykker op/ned/venstre/højre, vil den første animation være lidt slasket, ellers kører noget bedre med animationerne mellem menupunkterne derefter. Det er primært her jeg møder den største ventetid, in-app virker det til at køre bedre. Som sagt, kun den første animation hvor man virkelig bemærker det.

Dette er noget jeg forventer bliver bedre, såfremt 5.1.1 kommer :-)

Hvis du har nogen spørgsmål angående tv'et, skal du være velkommen til at spørge løs!
Jeg har i flere omgange oplevet af TV'et er frosset i helt op til et minut før det reagerede på tastetryk igen. En enkelt gang måtte jeg hive stikket på TV'et da der ikke kom liv i det igen - den frøs blot i indstillingsmenuen. Jeg mangler at teste efter den opdatering der kom i går, men første indtryk var, at det var lidt hurtigere. EPG'en var en af de ting der tog ret lang tid at åbne før.

Det er dog positivt hvis man kan tweake systemet nok til at det virker flydende med software alene. Jeg husker de første Android-telefoner, hvor de aldrig helt nåede at blive en god oplevelse før de gik helt kolde pga. for mange nye features i softwaren, som kørte dem i knæ. Min egen Nexus tablet fra 1. generation er efterhånden så langsom, at den kun bliver brugt som ur - selvom den kun har 9-10 apps installeret.
Af Tjep
magnuskahr skrev: Hvis du har nogen spørgsmål angående tv'et, skal du være velkommen til at spørge løs!
Hej Magnus - tak for det. Gider du ikke dele dine erfaringer ifht hvordan det går når du skifter fra kanal til kanal. I den video som flatpanels lavede synes jeg der var en del lag..?

- Er du glad for dit valg?
Af Tissie
Hej,

Min kæreste og jeg anskaffede os et af de nye 43W809C i fredags - sony center fik det hjem om torsdagen.

Vi er rigtig glade for det - fjernsynet er rigtig flot og billedkvaliteten er også super god (set med vores uprofessionelle briller)

Vi har dog også oplevet et frys eller to, hvor vi måtte trække strømstikket - men det lod til at være foresaget af samspillet mellem vores WD TV live streaming box og tv'et.

Siden i fredags, har der været 2 firmware opdateringer vi har installeret. Dog efter seneste opdatering (2257) kan vi ikke længere schromecaste fra youtube uden at billedet hakker. Inden opdatering var det helt smooth. DR TV app'en kommer heller ikke ordentligt igennem via chromecast.

At hente samme youtube klip direkte i youtube app'en på tv'et fungerer dog stadig fint - kun streamingen er et problem nu