Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marcusvinther
Hej

Jeg har læst mig til at man generelt skal foretrække sony frem for Phillips, er det stadig sådan med de nye Andriod baserede skærme?

Jeg har lidt udset mig Sonys W83C som værende det oplagte valg. Jeg kan dog ikke finde ud af om det er ondsvagt at gå efter en 4K model og om jeg hellere burde tage 1080p modellen Sony W75C. Mend andre ord er 4k de 3000kr værd, og får jeg andre features end 4k for de 3000kr

Håber i kan hjælpe.
Nu har vi ikke set hastigheden på Philips' version af Android, men hos Sony er processoren ikke helt kraftig nok til at give en flydende oplevelse. Det føles med andre ord stadig som Sony når man navigerer i menuerne.
Af kim4220
Jeg har set begge to og hælder til Philips denne gang, håber dog de ikke dummer sig som i 2014 modellerne. Sony 8 serie er dog langt bedre men de laver ikke den i ca 40 tommer.
Af Marcusvinther
Tak for svar. Hvad er jeres holdning til 4k vi 1080p?

@ Torben er det også gældende for deres 1080p modeller?

@kim er billedet lige så godt på Phillips skærmene som Sony, eller er det kun styresystemet du dømmer på?

@rasmus Mit nuværende tv er 11 år gammelt, så jeg kan godt vente lidt endnu. Er det muligt at kan se hvordan plexiglas kører og ikke kun kodi, da den klient burde være noget lettere at trække.
Sonys fuld HD modeller har en svagere processor end deres UHD-modeller, så jeg kunne godt frygte lidt for oplevelsen af Android på dem. Jeg har dog ikke set dem endnu, så det kan være, at de opfører sig pænt når de nu ikke skal opskaleres til 4K samtidigt (Android kører ikke i 4K opløsning, så interfacet opskaleres).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Marcusvinther skrev:@rasmus Mit nuværende tv er 11 år gammelt, så jeg kan godt vente lidt endnu. Er det muligt at kan se hvordan plexiglas kører og ikke kun kodi, da den klient burde være noget lettere at trække.
Hehe, plexiglas. Autocorrect :)

Plex på Android TV kræver indtil videre Plex Pass, så jeg har faktisk ikke tjekket det overhovedet. Jeg har ikke et. Måske Plex vil give et til test. Jeg forsøger lige.
Af tla
Rasmus Larsen skrev:Hmm, det er da nyt så? Det gjorde det ikke på min Nexus Player.
Mener nvidia shield kommer preloaded med Plex, så muligvis derfor.
Af Tjep
Hmmm.... jeg er ret vild med Sonys W83C ... men jeg ved ikke helt, om det skal være den eller om det skal være Phillips 43PUS7100 i stedet.

Tror jeg lader det være op til flatpanels anbefalinger ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
tla skrev:
Rasmus Larsen skrev:Hmm, det er da nyt så? Det gjorde det ikke på min Nexus Player.
Mener nvidia shield kommer preloaded med Plex, så muligvis derfor.
Ja det bemærkede jeg godt. Men jeg gik bare ud fra, at det var det samme, da jeg intet havde hørt. Men fedt. Det skal jeg da lige lege lidt med i aften :)
Af magnuskahr
Jeg har netop modtaget mit Sony X83C 4K og jeg er nogenlunde tilfreds.
Jeg er en person der går virkelig meget op i brugeroplevelse, og lader det faktisk vægte størst på mit tv.
Systemet kører efter opdatering til 5.0.2 OK, det kører ikke buttery-smooth, og jeg kan godt se når der misses et frame eller to. Dog skulle 5.1.1 snart udkomme og der er bug-fixes i.

Selve kvaliteten af tv'et og skærmen er rigtig lækker, men fjernbetjeningen er noget billigt skrammel...

Alt taget i betragtning, pris osv - giver jeg pt. tv'et 7/10 stjerner (y)