Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

"SN" kan du ignorere. Det er tal som kæderne bruger til identifikation. B'et angiver at det er en 2014 model.
W8 findes i flere versioner herunder W805b, W815b og W828b/W829b. Det er reelt samme tv med nogle få detaljer til forskel, såsom f.eks. design. I specifikationslisterne finder man også lidt forskelle i Hz-tallet, men det har ikke rigtig nogen betydelig effekt i praksis.

5.999 for 55" ligner en fin pris. Så vidt jeg husker har den lige været nede og runde 5.699 et par gange i tilbudsperioder, men det kommer den nok ikke igen. Modellen er ved at udgå.

Mange, inklusiv os, synes, at Panasonic AS640 er et fint direkte alternativ alternativ. Samme pris: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2967643/ ... ign-Priser
Det kommer nok an på hvad man er til. BIlledmæssigt vil jeg sige, at de har flere ligheder end forskelle, men personligt ville jeg nok hælde til Panasonic AS640. Omvendt er Smart TV delen i Sony lidt bedre, men dog heller ikke imponerende. Der er flere købere herinde der har været lidt skuffet over vægbeslagsløsningen til Sony'en, men det betyder naturligvis ikke noget, hvis tv'et skal stå. Bemærk også, at Sony'en har ekstern strømforsyning, så den skal lige gemmes af vejen.
Af 4xSaaby
Ved ikke om det så betyder noget for dig, men Sony'en kan optage på USB hdd, hvilket jeg mener ikke er en mulighed på Pana'en. Det er rigtigt at Sony'en pga. designet aldrig kommer helt ind til væggen med den øverste det, men som skrevet i en anden tråd så hænger det fint i et slim ophæng fra AV Cables til under 150,- (en løsning jeg selv har brugt på vores 55W805 og syntes nu det ser helt ok ud).
Af Mrman85
Var det muligt med et link enten til tråden hvor slim ophænget fra av cables bliver nævnt, eller et direkte link til av cables? Jeg overvejer nemlig at købe tv'et..

På forhånd tak!
Af LBC
De kører tilbud, på 55" 815 modellen i A-Z/Bilka, ihvertfald her hvor jeg bor til 4999kr. Den er dog pt. udsolgt, men han sagde de fik flere.

Jeg kan fortælle dig at den grundlæggende forskel er, at 805'erens ramme, er sort anodiseret metal, og 815'erens ramme, er i børstet metal (sølv).

Jeg er mest til den sorte ramme personligt, men det er jo en smagssag.

Tvivler på at man får meget bedre 55" tv for under 5k, hvis man kan leve med den eksterne strømforsyning.