Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

49PUS7909 er ifølge mine oplysninger 50hz mangler dimming zoner i forehold til 48PFS8109.

Ved godt hvad du skrev men tag et kig på 49PUS7100(2015) spec svarer til 48pfs8109(2014) men har 4K plus det rigtige Android og ikke det halvhjertelige forsøg der blev gjordt på 2014 modellerne.
Jeg må sige at jeg er meget tæt på at købe 49PUS7909.

Til de 4444,- det koster denne weekend Hos Bilka er det et røverkøb.

Især når man går UHD8800 boksen der giver HEVC og Android 5.0 som 2015 modellerne.

Er man mere til Nvidia Shield eller det nye Apple TV når det kommer, så synes jeg ikke der er grund til at gå efter 2015 modellerne.
Boksen er Ikke godkendt af Netflix eller nogen andre den kommer ikke til at køre 60 frame den er værdiløs. Så du skal ikke basere dit køb af den grund :-)
Har ikke hørt at boksen er godkendt af Google til ægte android tv, det er en nyhed hvem skriver det?
Men det ændre ikke på billedet i 7 serie 2014 ikke er i samme klasse som 8 serien fra 2014. Tre største forskelle er dimming zoner, panel og billedbehandling.
Du har ret den har 60 frames, det er 7809 og 8809 der ikke har 60 frames sorry my bad.

Men boksen er stadig ikke godkendt af Netflix(hvilket er den eneste endnu der sender 4K, med visse undtagelser) Og boksen er så vidt jeg er orienteret ikke kommet endnu af samme årsag TP-vision havde forventet en Godkendelse fra Netflix.

Hvis man ser bort fra prisen er alt indbygget i den nye 7100 plus man får samme billedkvalitet som fra et 8 serie 2014 model og android tv indbygget og ikke to remote. Men ud fra prisen er 7909 en rigtig skarp model :)
Hej, jeg står i samme situation i valg mellem 49PUS7909 til 4444,- og 48PFS8109 til 4199,-. Jeg er totalt ligeglad med smart tv platform og egentlig også uhd, da der alligevel ikke er særlig meget der blir sendt i formatet.

Men ift billedet kunne I uddybe hvad forskellen er på panelet i de to? Bedre micro dimming? Bedre sort niveau? Er der gode test af dem derude?

De kører tilsyneladende samme sw platform, så her er der vel ingen forskelle?
8209 er vist ikke med på listen over de modeller der kan få UHD 880.
Desuden bliver boksen udskudt igen og igen. Den skulle være kommet i Q1, men det sidste jeg hørte var at man kunne forvente levering i august/september.

Jeg kan på det kraftigste slet ikke anbefale nogen af 2014 Android modellerne (jeg havde kortvarigt et 65PUS9109/12). Det er ikke Android TV, men noget ukurant Android som TP Vision selv har hacket sammen. Det er ustabilt af helvede til og jeg oplevede ofte lydudfald og et interface der ikke svarede. Der var også en permanent fejl med at Google Play Services ikke var kompatibelt med enheden.
Der var også reklamer i interfacet og tåbelige streamingkanaler man ikke kunne fjerne.
da 8209 ikke er uhd gir boksen som sådan heller ikke mening. men er som nævnt ligeglad med smart tv platformen. kan tvet viser et billed og give lyd fra kabel tv signal? og kan man se billede via hdmi kabel uden problemer? så alt andet ligegyldigt, er sådan set kun interesseret i billedkvalitet (ikke det der latterlige sw 600 hz alt det slår jeg fra) og lydkvalitet. men tvet skal da være stabilt. hvis det ikke var for ambilight ville jeg nok aldrig anbefale et philips, sw er generelt meget ringe. men man får satme meget for pengene.
Harrytv.: dimming betyder bedre kontrol over lys og kontrast.

Panel betyder at producenterne bruger forskellige kvaliteter af skærme.

Det er nogle af de vigtige ting for kvalitetten af det billede du ser.

Det er selvfølgelig forenklet meget :) En 8 serie(2014) er foreksempel 100 Hz hvor en 7 serie(2014) er 50 Hz.