Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jam1978
Har lige købt dette tv og er super glad for det, efter SW update ;) .
Det er til salg i Elgiganten Aalborg for 7999kr, selv om det ikke kan ses på deres hemmeside. :)
Af Jam1978
Har fundet dette link

http://www.supportforum.philips.com/en/ ... alibration

Indtil nu er jeg super tilfreds, ting jeg er glad for :-)
1: Billede, Super flot og skarp, flotte farver, godt Sortniveau.
2: Hurtig billede så ikke masse hak og ghosting i foldbold hurtig scener .
4: Hurtig Android menu de apps jeg prøve virker som de skal.
5: Ambilight (3-sidet)
5: fjernbetjening

Hvis jeg skal skal finde noget små fejl
1: Stander indstillinger er dårlig,
2: At for det køre ordenlig skal det Opdatering
3: At der skal en extern boks til for få det til køre 4K ordenligt, men følger med gratis
Af Helskov
Hej

Har 55PFS8109. Samme tv med FullHD i stedet.
Nogle der ved hvordan pokker man sortere favoritkanalerne.
Kan sagtens lave favorit, men vil gerne have sorteret dem.

Ang android delen er jeg dog lidt skuffet. Det tog noget tid for mig at få XBMC installeret for derefter at finde ud af det crasher når jeg prøver at starte det.
Netflix appen der er installeret er en amputeret udgave. Så tænkte jeg installerer da lige den "rigtige" android udgave via playstore. Den kan så ikke afspille nogle film :(
Sådan har jeg oplevet flere ting i android delen der ikke fungere særligt godt.
Af Gil
Hvordan virker jeres tv ellers? Jeg overvejer at købe et 65PUS9109, da de nye modeller jo snart kommer og prisen derfor er lav. Jeg er ligeglad med alle Android apps og funktionerne (jeg har allerede en extern Raspberry Pi 2 box) men Tv-kanalerne, TV-guide, PVR og HDMI-ARC skal bare spille 100p, ellers får jeg sgu ballade derhjemme!

Jeg kan se i div. fora og jeres beskrivelse at softwaren stadig er buggy, men hvad med de ovenstående funktioner? (det kunne være smart hvis man kunne deaktivere Android delen helt!)
Af Gil
Nu skrev jeg "lav", jeg mente lavere pris :) Elgiganten har lige haft et weekend tilbud på 65PUS9109 til 14.999.- Det er vel halv pris ift. hvad deres 2015 model kommer til at koste (når man nu gerne vil have 4-sidet Ambilight!). Det eneste der har holdt mig tilbage er deres Google TV hjemmebyg, som ikke længere er supporteret fra Google og at det kræver en ekstern box for at få 4K indhold på skærmen (selvom den er gratis inden 30/6)
Af lennon
Ambilight m hvidt lys i den rigtige farvetemperatur er fremmende for billedoplevelsen . Hvorimod Ambilight m skiftende farver er destruktivt for den korrekte billedgengivelse . Dette er ikke en smagssag ,men en kendsgerning.Ligesom det er en kendsgerning ,at Philips dygtigt har afkodet et kæmpemarked af brugere som ikke ensidigt går efter korrekt billede . . .
Kan selv godt lide Philips Euro-design og Ambilight m fast "hvidt" lys . .