Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jhk
Hej Flatpanels..

Jeg går og skal have et nyt fjernsyn budget 10k og størrelse 49-55".
Har kigget lidt på dette Sony, som Elgiganten får hjem sidst på ugen, men jeg kan ikke finde nogen test af det. Har hørt at AndroidTV skulle fungere ret godt som platform - men jeg kunne rigtig godt tænke mig en test før jeg smider penge efter det.
Så er der nogen af jer der er faldet over en test, eller har en mening om det nævnte TV?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs
Af tla
Jeg har desværre hørt det har haft en noget speget start, og jeg håber det er ting Flatpanels be- eller afkræfter (da det trods alt kan være løst i en update)

Men nogle af de issues jeg har hørt rundt omkring vedrørende disse nye 4K skærme er:

4k@60Hz virker ikke ordenligt.
Du kan ikke hot-plugge HDMI porte (kræver fuld power off hvis du sætter nyt udstyr til)
Tearing (Du kan se vertikale linier hvor displayet ikke er refreshed)
Audio sync problemer, dog primært med apps som fx Netflix.
Opskalering af SD-content "dårlig"

Der har været nogle updates siden, og jeg ved blandt andet audio sync problemet er blevet nævnt i sidste software update, spørgsmålet er vel så egentlig om de forsøger at slukke ildebrande på nuværende modeller der er ude, og så har fixet hardwaren jævnfør den forsinkelse de lavede på det europæiske marked.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi ser på X85C som det næste, men 4K@60Hz har jeg desværre ikke udstyr til at kunne teste pt. Jeg kan ikke mønstre mere end 30 Hz i den opløsning lige nu.

Vi har ikke hørt noget officielt om hvorfor modellerne er blevet forsinkede, men vi tjekker op på de emner I måtte ønske vi ser nærmere på - der kommer en nyhed op på forsiden inden for det næste døgn, hvor I kan komme med konkrete ønsker til specialtests - så skal vi prøve at udføre dem i det omfang det lader sig gøre.