Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er nybagt ejer af et UE50H6275XXE

Det er en god idé lige at læse op på funktionerne hvis du ligesom mig ikke gider flere fjernbetjeninger på dit sofabord.
Jeg forventede at mit nye Samsung fjernsyn kunne håndtere et sæt aktive højttalere. Det forsikrede sælgeren mig om. Jeg skulle bare lige investere i en DAC også.
Ingen held. Fjernbetjeningen fungerer KUN til de interne højttalere der lyder som en clockradio fra midt-80'erne

Nu er jeg "bundet" til at skulle ud og købe en Receiver med ARC og Pre-out (og vi ved jo at de allesammen ligner en mikrobølgeovn) for at få stereolyd i mine Beolab 8000 ;;) Lidt mere googleri viser så at det der ARC åbenbart ikke er helt perfekt alligevel - det er ikke alle der snakker pænt sammen.

Til nøds kunne jeg have benyttet en høretelefonudgang. Men den er såmænd også sløjfet på denne model.

Sidder pt og venter på at sælgeren der lovede mig "variabelt output via. fjernbetjeningen" ringer tilbage. Ork!

Er der nogen der har erfaringer med denne problemstilling? Hvis sælgeren tager TV'et tilbage, hvad kan jeg så gå efter i stedet?
Jeg synes ikke jeg er krævende.:Ca. 50 tommer, Wifi, Plex og variabelt lyd-output så jeg kun skal rode med én fjernbetjening. That's it :p
Det bliver byttet men jeg kan faktisk ikke finde noget tv der reklamerer med at de har lydudgang der kan styres med fjernbetjeningen.

Umiddelbart står det imellem
LG 49UF772V
Sony KDL55W955BBAE
Phillips PFS8109

Spørgsmålet er om en af de 3 ovenover er et bedre byt for det TV jeg har valgt?
Alle 3 har hovedtelefonudgang som jeg jo så kan bruge...