Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Paulsen
Jeg har netop købt et nyt Samsung UE55JU7005 men det kan ikke afspille Youtube film. Jeg har nyeste firmware og appen er lige blevet opdateret (jeg bruger lan-kabel). Jeg kan godt åbne Youtube appen men når jeg prøver at afspille en film skriver den at der opstod en fejl. Jeg har kontaktet Samsung og de har prøvet følgende: Geninstallerer fabriksindstillinger, sætte DNS til 8.8.8.8 og lave en SVC nulstilling (hvad det så end er) men intet hjælper det.
De skriver nu at de ikke kan løse problemet og jeg skal vente på ny firmware.
Er der nogen der har samme tv hvor det virker? Og er der nogen der har en løsning på problemet?
Af PawelP
Eftersom samsung har forsøgt sig med anden dns. tyder alt på det jo på at youtube burde pt. virke ellers ville de jo sige det ikke er oppe og køre endnu, så det med at vente til ny firmware virker som spild af din tid....
Jeg ville returnere det/ombytte hvis andre apps der kræver internet virker som de skal...
Af Chrisjuu
Hej Paulsen,

Jeg har samme model som dig, og jeg havde nøjagtigt samme problem med Youtube som dig. Jeg fandt, med Samsungs hjælp, ud af, at problemet var mine 2 routere. Der var dobbelt DHCP. Jeg fik slået den ene router fra, og derefter virkede alt perfekt. Så jeg tror altså umiddelbart, at løsningen skal findes et andet sted end i Tv'et.

Jeg synes, ligesom PawelP, at du skal prøve at koble Tv'et til Internettet via et smartphone-hotspot, og så se om det gør nogen forskel.
Af Paulsen
Tak for svarene.
Det virker når jeg logger på via hotspot fra mobilen.
Jeg har kun en router og bruger normalt kabler da jeg også streamer en del.
Men hvordan får jeg så det til at virke?
Af Chrisjuu
Så tror jeg, du skal have fat i din Internet udbyder, for det er jo med din netforbindelse, problemet er. Har du prøvet at bruge trådløst net i stedet for kablet?
Af Simon2910
Forsøger lige førstehjælp på denne tråd. Jeg har lignende problem - dog på 8505 modellen fra Samsung. Youtube kan ikke loade videoer eller oversigt ved opstart. Er konklusionen at det er internetudbyder man skal kontakte, eller er der nogen der er stødt på et quickfix?
Af Simon2910
Update: som ved andre i denne tråd virker youtube appen via mobil hotspot. Ikke via (yousee) bredbånd.
Men ringer man til Yousee siger de at problemet må være Samsung, da der jo ikke er noget galt med nettet ellers (alle andre apps virker) - også selvom jeg grundigt har forklaret at youtube appen virker via mobilt hotspot. Kontakter man Samsung siger de at problemet er hos Yousee på baggrund af mobil-hotspot-testen.
Status er altså at ingen vil hjælpe pga konkurrende syn på problemet. Fordømt, Samsung og Yousee.
Derfor: nogle bud på løsninger i fx router (det MÅ være herinde, tænker jeg)?
Af Simon2910
Så fik jeg youtube til at virke på en js8505, om end jeg ikke aner om det skyldes 1) at jeg ringede til yousee, som dog fortalte at de ikke ville/kunne gøre noget (men måske gjorde de noget alligevel (?)), eller 2) lavede wifi hotspot via telefon een gang, hvorefter youtube også virkede via bredbåndsforbindelser (lyder også underligt, I know).

Well, jeg har ikke rationel forklaring, men det virker lige pludselig.