Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

isaac skrev:Jeg har for et par år siden set en række lcd-tv med motion-blur teknologi slået til, som skulle modvirke de gevaldige mangler teknologien havde ift hurtige bevægelser og panoreringer osv. Og det eneste jeg tænkte var: ALDRIG i livet ville jeg købe og se på et tv med den slags kunstig billede-forbedring.

Er det stadigvæk samme elendige billede når man slår diverse hjælpemidler til? For så prøver jeg at finde de sidste Plasma-modeller der blev sendt på gaden, og venter til OLED kan matche Plasma på alle parametre og forhåbentligt overgå den gamle teknologi.
På de fleste modeller kan du skrue på det her med "kunstige billeder" og så reduktion af blur som to separate håndtag. Det er også dét vi beskriver i EC930-anmeldelsen. Så undgår du det kunstige look.
Så mit bedte køb må være et brugt/udgået Plasma-tv fra Panasonic hvis jeg gerne vil have et "plasma" billede? Det LG55 Oled har vist stadigvæk en masse problemer med billedet, og det er vist bestemt ikke som det burde være ift panoreringer og billedslør ik?
Nej det mener jeg ikke er helt rigtigt. Det hele afhænger af hvad du vil betale. Panasonic mener jeg ret reelt forsøger at gøre deres LED billede så "Plasma-like" som muligt. Jeg kommer selv fra et Pana AX800, hvor overgangen fra et Pana VT60 ikke var så vanskelig. Pana´s nye CX680 model synes jeg giver noget "Plasmafornemmelse", og hvis jeg ikke tager helt fejl, så bliver "Plasma - følelsen" endnu bedre på deres CX800.

Men LED er jo altså LED, men der er bestemt forskel på billedet.
Det ku være man skulle kigge på LED 4K tv. Jeg har bare været SÅ glad for mit gamle 720p Plasma, og husker kun LED tv med gru, at jeg har bange anelser ift billedet på LED tv.
Jeg dropper OLED indtil videre, det LG jeg linker til i det første indlæg, har jeg ikke meget tiltro til. Så hellere vente indtil OLED med et GODT billede på alle parametre kommer ned i pris, 10-12K. Jeg ved ikke om den nuværende generation er bedre end plasma overall, men når det er og prisen er god så slår jeg til.

I kender vel ikke et sted i Danmark hvor man kan købe Plasmatv? Det er ikke lykkedes mig at finde et Panasonic af den sidste generation de spyttede ud inden de stoppede produktionen helt. Jeg køber et Plasma i stedet for OLED.
LGs LED modeller lider lidt under, at der bruges IPS paneler. IPS er fedt til monitors og håndholdte enheder, men til TV er det ret synligt, at sortnniveauet ikke er om-par med VA panelerne.