Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wittenborn
Hej med jer

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om Philips 55PUS8809 ?
Jeg står at skulle købe et nyt tv inden for de næste 2 måneder. Jeg vil have Ambilight, derfor Philips :-)
Jeg ved der kommer de nye 2015 modeller om ikke så længe. Dog kommer de helt klart til en noget højere pris end mit budget.
Regner med at 2014 modellerne kommer ned i pris, og så lige at PUS8809 UHD er faldet til 8499 kr.
Er det en god ide at købe nu ?, og er det et tv som kan anbefales ?

Glæder mig til at høre alle jeres meninger, fyr bare løs. Glæder mig til jeres input, inden jeg evt. fyre mine penge af :-)

MVH Kim
Af Chrisjuu
Hej Kim,

jeg vil virkelig anbefale dig ikke at købe Philips. Jeg købte, ligesom så mange andre, et pga. Philips' ambilight. Den del af Tv'et fungerede også rigtig fint. Men alt andet var helt håbløst. Det skal siges, at det også var en 2014 model - 9109eren. Smart Tv delen var decideret ubrugelig, og Philips' service og kommunikation var totalt utilfredsstillende. Tv'et var også langsomt og der var ekstrem meget bleeding/clouding på Tv'et. Slutteligt er der ikke nogen reelle 4K muligheder i modellerne uden tilslutning af ekstern boks.

Jeg returnerede mit, og det er noget af det mest fornuftige, jeg længe har gjort. Så jeg vil altså anbefale dig at finde et andet Tv.
Af magnuskahr
Hej,

angående sidste års modeller fra Philips, så kører de på en version af Android der ikke er optimeret til TV'er og som Philips selv har tweaket til, at være tv software .. dette har de ikke haft succes med.

Dette års tv'er fra Philips kører på den officielle udgave af Android til TV, uden tweaks fra Philips, og bør derfor kører gnidningsfrit. For ja der var store problemer med sidste års modeller, men det burde være meget bedre i år.

Det skal siges jeg ikke selv har haft et af Philips modeller fra sidste år, men jeg har netop bestilt et af dette års modeller der fra, og jeg har høje forventninger der til.

Jeg vil stærkt fraråde dig, at vælge sidste års model, men kig derimod på den prisvenlige og funktionsrige PUS7100-serie (ser ud til, at have god value-for-money) fra i år. Eller kig på Sony's 2015 serie, de kører også på Android TV, som er det eneste man bør invister i.

Blot min mening, glædelig søndag :-)