Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Djaj
Jeg har været så heldig at falde over et super velholdt og latterligt billigt 5090h som jeg bare måtte eje nu muligheden bød sig :-)
Men... det er muligt jeg er for ensporet i min tankegang og derfor ikke kan gennemskue det da Pioneer tvet unægteligt er noget anderledes end alt andet jeg har set... med fare for at fremstå dum og risikere at blive til grin :-) må jeg indrømme at jeg ikke kan få det til at søge dvb-t kanaler... når jeg skifter til dvb-t kommer der et gråt felt med en gul advarselstrekant hvor der står ' Starter op. Vent venligst ' det tager så ca 30 sek og så bliver skærmen sort... trykker jeg nu på home knappen har jeg kun adgang til hdmi kontrol og opsætning alt andet er ikke tilgængeligt ??? Hvad er det galt ? Er antenne signalet fordårligt ? Når markøren står på 'Kanal'står der på skærmen 'Aktuel status tillader ikke valg og justering' og så kommer jeg ligesom ikke videre...

Tools knappen har i øvrigt heller ingen funktion uanset hvornår jeg trykker på den... og ja, jeg har set efter med kamera at remoten virker...

Jeg håber virkeligt at der er en af jer der kan hjælpe men tænker lidt tanken at dvb-t delen er defekt...

Det skal lige siges at det fungerer perfekt på Hdmi.
Brugeravatar
Af edinger
Pio-skærmen har ikke den indbyggede MPEG-4-tuner, som siden 2012 har været en forudsætning for at kunne modtage TV-signal via antenne (DVB-T).
Brugeravatar
Af hans123
Du fik det måske billigt fordi det havde en defekt ?

Der er vist lidt forskellige meninger om det kan modtage mpeg 4. Via dvb-t
Af Djaj
Den oprindelige ejer har været død i over et år og konen blev træt af alle remoterne da de brugte en dvb-c boks til det så jeg tvivler på at hun skulle være bekendt med en evt defekt...