Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Eller med andre ord... Er det Sony stadig et godt tv? Det er jo en 2014 model, og tiden løber hurtigt
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du vil ikke tage springet til 4K på samme tid? Der er jo ved at komme lidt mere klarhed på den front med HEVC/VP9 og der findes jo efterhånden lidt interessant indhold. Hvis jeg selv skulle købe et 60", så ville jeg i hvert fald gøre det. 60" er så stort, at der vil være synlig forskel.
Af BrianH
Jo, men så bliver 60" for dyrt tro jeg. Jeg har 42" stående på et tv-bord 4 meter fra hvor jeg sidder. Jeg vil gerne have det nye på væggen, og så bliver det til godt 4,5 meter.

Det eneste jeg kan finde er Panasonic 55" CX680 til 11.000. Det giver selvfølgelig også 13" ekstra minus det man mister ved den ekstra afstand.

Hmmm... hvad gør en klog...
Af BrianH
Jeg ved ikke rigtig om det var dumt, men nu har jeg bestilt et Sony Bravia KDL-55W955B. Det er billigt, men får dårlige anmeldelser pga. sort niveau.

Jeg sidder sjældent i en mørklagt stue og ser film, så mon ikke det går alligevel.

Mit VT20 på 42" er hermed sat til salg til en der vil byde noget der kan mærkes.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Prisen er i hvert fald god på W955B lige her før lukketid på 2014-modellerne. Giv gerne en tilbagemelding. Jeg er lidt spændt på hvad du synes, når du kommer fra VT20, der jo havde nogle andre forcer.

Mange herinde vil skifte deres plasma-tv ud med LCD i de kommende måneder og år, men det jo kan være svært altid at pege på et alternativ nu hvor plasma-skærmene er væk.
Af Bent odense
BrianH skrev:Jeg ved ikke rigtig om det var dumt, men nu har jeg bestilt et Sony Bravia KDL-55W955B. Det er billigt, men får dårlige anmeldelser pga. sort niveau.

Jeg sidder sjældent i en mørklagt stue og ser film, så mon ikke det går alligevel.

Mit VT20 på 42" er hermed sat til salg til en der vil byde noget der kan mærkes.
Vil heller gå efter første indskydelse Sony 60W855B som har VA-panel.
60W855B læner sig op af testen af Sony W805B,W828B serien. Sortniveau på W955B kan Triluminus teknolig ikke råde bod på.
Af BrianH
Bent odense skrev:
BrianH skrev:Jeg ved ikke rigtig om det var dumt, men nu har jeg bestilt et Sony Bravia KDL-55W955B. Det er billigt, men får dårlige anmeldelser pga. sort niveau.

Vil heller gå efter første indskydelse Sony 60W855B som har VA-panel.
60W855B læner sig op af testen af Sony W805B,W828B serien. Sortniveau på W955B kan Triluminus teknolig ikke råde bod på.

Det har du ret i (i følge diverse test) men nu får vi se. 6999,- er mindre end 10.000,- og jeg ved ikke om jeg nogensinde opdager det der manglende sortniveau.
Af BrianH
Og så var der det problem, at 60w855 skulle hentes i butikken i den anden ende af landet, og det kan jeg ikke.