Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey Flatpanels forum!

Jeg har i den seneste tid, fulgt forummet her med stor fornøjelse, som guideline i elektronik junglen.

I August skal jeg flytte i lejlighed med min kæreste, og søger derfor en tv/lyd løsning til vores 20 m2 stue. Jeg er nok lidt en Samsung-fan boy, og har kigget mig lidt omkring efter et Samsung 6, 7 eller måske 8 serie, sidstnævnte overskrider nok mit budget.. Og så en Sonos Playbar.

Jeg var for nylig i Hi-Fi Klubben og høre ad, fik at vide at Sonos Playbaren matcher bredden på et 40" tv. Men desværre koster Sonos Subwooferen 5 k, hvilket Soundbaren også gør.. Sælgeren fortalte mig at Heos kommer med en samlet pakke med soundbar/subwoofer til August til 6000,- .. Dette ville efterlade mig med 6000,- til tv..

Sonos/Heos tiltaler mig meget, idet man også kan streame musik trådløst til højtalerne fra sin smartphone.

Jeg er meget i tvivl, om jeg hvordan jeg skal prioritere mine penge, om jeg skal smide 10.000,- efter et lækkert fjernsyn, også nedpriotere lyden med et lydsystem til 2.000,-

Derfor spørger jeg jer, om forslag til samlet pakke m. tv/lyd indenfor et budget på ca. 12.000,- :-) Evt. hvad jeres tanker er mht. Sonos vs. Heos.

Mvh

Rasmus Damhus
Nu er jeg jo stor Sonos fan. Og har det i hele huset.

Men der er flere ting du skal overveje.
Med Sonos kan du kun streame det musik du har liggende på telefonen.
Men du kan naturligvis streame fra mange tjenester direkte via Sonos.

Sonos passer fint til også større skærme. Jeg har den under et 55".
Men overvej om du senere vil udbygge med multirum. Eller bare ønsker en soundbar.
De findes i flere prisklasser.

TV ønsker jeg ikke sige noget godt om da jeg ikke er til Samsung
hans123 skrev:Nu er jeg jo stor Sonos fan. Og har det i hele huset.

Men der er flere ting du skal overveje.
Med Sonos kan du kun streame det musik du har liggende på telefonen.
Men du kan naturligvis streame fra mange tjenester direkte via Sonos.

Sonos passer fint til også større skærme. Jeg har den under et 55".
Men overvej om du senere vil udbygge med multirum. Eller bare ønsker en soundbar.
De findes i flere prisklasser.

TV ønsker jeg ikke sige noget godt om da jeg ikke er til Samsung
Jeg har en del erfaring med både Sonos/Heos, og finder Sonos mere brugervenligt :-) Det var mere som kombineret tv højtaler, og musikhøjtaler i samarbejde med subwooferen. Multiroom bliver først om en del år, det er til en studielejlighed ;)

Jeg er slet ikke afvisende overfor forslag til andre end Samsung, så kom endelig med forslag :-)