sd2100 skrev:
Har aldrig påstået at streaming (hvis vi ser bort fra 4K) er bedre end BD. Men det er meget mere bekvemt
.
Men, der er selvfølgelig sket noget også på HD-streaming. Måske skulle jeg prøve at sammenligne en Netflix streaming med en lejet BD fra min lokale Blockbuster.......eller noget
.
Jeg gider ikke eje fysiske film-medier længere. Den tid er forbi. Derfor hedder det streaming, da fysisk filmleje ikke længere er muligt. Og kvaliteten på Netflix er mere end rigelig for mig. Viaplay og TV2play kunne subjektivt godt være bedre. Og mht. lyd, så er jeg igang med en omstilling til stereo. Så jeg er temmelig godt tilfreds med udviklingen
.
Jeg har endnu ikke set streaming med 4K kommer når jeg får mit nye tv, men jeg tror stadig ikke at det kan hamle op med Blu-ray og HD lyd, men det vil tiden vise for der er så lidt endnu, og jeg har som sagt ikke prøvet det endnu.
Har set Games of Thrones på HBO, men har lige været ude og købe flere sæsoner på blu-ray, så det bliver noget helt andet.
Personligt syntes jeg ikke det er meget værd at købe et dyrt tv og så ikke udnytte det, jeg elsker en god film i god kvalitet og med fed lyd på.
Men vi har heldigvis lov til selv at vælge hvordan vi vil se tingene.
Men når streaming kommer med samme kvalitet i billede og lyd som på skiverne, så kommer jeg nok også til at se filmene på den måde, men der er nogle film jeg bare må eje.

Sådan kan det gå, sagde manden der ikke kunne spå.
http://www.helpeveryday.org/