Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev:Ulempen ved Chromecast sammen med en 4K-skærm er dog, at den ikke understøtter 4K. Så hvis man vil se Netflix, så bliver man lige nu nødt til at bruge app'en der er indbygget i "smart" tv'et.
Jeg håber meget på at det nye ATV der "bliver introduceret" til WWDC snart, understøtter 4K 8)
sd2100 skrev:
Sidst jeg brugte min bd afspiller var for ca. 2 måneder side. Det er simpelthen alt for oldscool. Lidt ligesom LP-lytning. Meget hyggeligt, men alt for besværligt.

Længe leve streaming!
Ja, kvaliteten på blu-ray i både billedet og lyd er meget ringere, hvorfor dog få det, når man kan få streaming der slår det. :D :p
Torben Rasmussen skrev:Hold ikke vejret i forventning. Alle indikationer pejer i retning af, at den IKKE har 4K.
...*suk* Det vil være pinligt, efter at de har været så tilbageholdende med en hardware opdatering på ATVet, hvis den nye generation ikke understøtter 4K streaming... eller i det mindste har mulighed for det på sigt med software opdatering O-O
JanTheMan skrev:
sd2100 skrev:
Sidst jeg brugte min bd afspiller var for ca. 2 måneder side. Det er simpelthen alt for oldscool. Lidt ligesom LP-lytning. Meget hyggeligt, men alt for besværligt.

Længe leve streaming!
Ja, kvaliteten på blu-ray i både billedet og lyd er meget ringere, hvorfor dog få det, når man kan få streaming der slår det. :D :p
Har aldrig påstået at streaming (hvis vi ser bort fra 4K) er bedre end BD. Men det er meget mere bekvemt :) .

Men, der er selvfølgelig sket noget også på HD-streaming. Måske skulle jeg prøve at sammenligne en Netflix streaming med en lejet BD fra min lokale Blockbuster.......eller noget :) .

Jeg gider ikke eje fysiske film-medier længere. Den tid er forbi. Derfor hedder det streaming, da fysisk filmleje ikke længere er muligt. Og kvaliteten på Netflix er mere end rigelig for mig. Viaplay og TV2play kunne subjektivt godt være bedre. Og mht. lyd, så er jeg igang med en omstilling til stereo. Så jeg er temmelig godt tilfreds med udviklingen :) :) :) .
Jeg kan lige sparke ind med, at HBO heller ikke er at finde på JS9505. Jeg gætter på, at det er Tizen de ikke lige har været klar til - og hvem ved hvornår det så sker...

Personligt er ren streaming ikke en option for mig, da udbuddet er for ringe. Jeg vil se de nye film og når det kommer til børnefilmene, så bliver de set så mange gange, at det kræver at jeg køber filmen. Jeg har for lidt tiltro til køb af film på eks. iTunes idet jeg gerne vil være uafhængig af mit internet når det gælder ungerne. Så for os privat, så køber vi stadig især tegnefilm. "Big Hero 6" står næst for :)
sd2100 skrev: Har aldrig påstået at streaming (hvis vi ser bort fra 4K) er bedre end BD. Men det er meget mere bekvemt :) .

Men, der er selvfølgelig sket noget også på HD-streaming. Måske skulle jeg prøve at sammenligne en Netflix streaming med en lejet BD fra min lokale Blockbuster.......eller noget :) .

Jeg gider ikke eje fysiske film-medier længere. Den tid er forbi. Derfor hedder det streaming, da fysisk filmleje ikke længere er muligt. Og kvaliteten på Netflix er mere end rigelig for mig. Viaplay og TV2play kunne subjektivt godt være bedre. Og mht. lyd, så er jeg igang med en omstilling til stereo. Så jeg er temmelig godt tilfreds med udviklingen :) :) :) .

Jeg har endnu ikke set streaming med 4K kommer når jeg får mit nye tv, men jeg tror stadig ikke at det kan hamle op med Blu-ray og HD lyd, men det vil tiden vise for der er så lidt endnu, og jeg har som sagt ikke prøvet det endnu.

Har set Games of Thrones på HBO, men har lige været ude og købe flere sæsoner på blu-ray, så det bliver noget helt andet. :)

Personligt syntes jeg ikke det er meget værd at købe et dyrt tv og så ikke udnytte det, jeg elsker en god film i god kvalitet og med fed lyd på. :)

Men vi har heldigvis lov til selv at vælge hvordan vi vil se tingene. :p

Men når streaming kommer med samme kvalitet i billede og lyd som på skiverne, så kommer jeg nok også til at se filmene på den måde, men der er nogle film jeg bare må eje. :)
JanTheMan skrev:
sd2100 skrev: Har aldrig påstået at streaming (hvis vi ser bort fra 4K) er bedre end BD. Men det er meget mere bekvemt :) .

Personligt syntes jeg ikke det er meget værd at købe et dyrt tv og så ikke udnytte det, jeg elsker en god film i god kvalitet og med fed lyd på. :)

Men vi har heldigvis lov til selv at vælge hvordan vi vil se tingene. :p
Det er præcis humlen. Jeg har ikke købt dyrt tv, da jeg ikke er entusiast med hud og hår. GoT fik jeg på BD, som gave - og ja, det ser ret fantastisk ud.
HBO-Nordic prøvede jeg, da 1. sæson af True Detective kom. Og må desværre indrømme, at indhold var fantastisk, men billedkvaliteten for ringe. Det gider jeg ikke igen.

Alt har en nedre grænse, den er bare forskellig for os alle sammen.
sd2100 skrev: HBO-Nordic prøvede jeg, da 1. sæson af True Detective kom. Og må desværre indrømme, at indhold var fantastisk, men billedkvaliteten for ringe. Det gider jeg ikke igen.
I mellemtiden er HBO nordic udkommet med en ny app til iOS og android der gør det godt. Jeg har ikke prøvet android / chrome cast måden - men iOS og ATV. Det er full HD og ser rigtig fint ud.
Så hvis du kan være fristet af indholdet, synes jeg du skulle give det en chance mere.
Sonny Haar skrev:
sd2100 skrev: HBO-Nordic prøvede jeg, da 1. sæson af True Detective kom. Og må desværre indrømme, at indhold var fantastisk, men billedkvaliteten for ringe. Det gider jeg ikke igen.
I mellemtiden er HBO nordic udkommet med en ny app til iOS og android der gør det godt. Jeg har ikke prøvet android / chrome cast måden - men iOS og ATV. Det er full HD og ser rigtig fint ud.
Så hvis du kan være fristet af indholdet, synes jeg du skulle give det en chance mere.
Så snart 2. Sæson af True Detective kommer, så skal det helt klart prøves :-).

Har lige afmeldt TV2play og fandt ud af, at der var 6 md binding. Havde ikke læst "det med småt", så det er def. slut derefter :(.
jaxxens skrev:Jeg har et js9005 og der er hverken hbo eller viaplay. Er der andre end mig der mangler viaplay appen?
Jeg har samme problem med min JS9005, i det helt taget er der ikke mange apps, stort set alle nordiske apps er fraværende. Forsøgte at finde hbbtv app men også den kan jeg ikke finde. Så bortset fra youtube og netflix 4K så er der ikke meget at hente endnu.