Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har købt dette Sharp 37" http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... tabcontent

og vil gerne tilsutte min PC.
Det kunne jo være sjovt at spille Need For Speed og lign. :D

Men hvad for et stik skal jeg bruge på pc og tv´et for det bedste billed kvalitet?

Tv´et har flg. indgange :
1* HDMI
1* 15 pins D-SUB
1* S-VIDEO

Mit grafikkort ASUS 7600GS Silent/HTD har flg. udgange:
1* DVI
1* Analog 15 pins D-SUB
1* S-VIDEO.

Desuden skulle grafikkortet være HDTV kompatibelt..er det noget jeg kan udnytte på tv´et?

Så hvilket stik skal bruges og hvilke kabler??

Skal der ændres noget i driveren til grafikkortet??

På forhånd tak...
Af teamet
Du skal bruge et DVI til HDMI kabel. ca alle grafikkort er hdtv kompatible..

HDMI er det samme som DVI, blot at lyd også er inkluderet i HDMI
Af Cinnober
yakken skrev:Dette er også forklaret her:
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#11
Tak for hjælpen :) ..men nu har jeg så et andet ?.

Kan man bruge alm. phono-kabler til at forbinde DVD afspiller med TV´et via "Komponent" ind/udgange (det røde,blå og grønne stik) eller skal man bruge specielle "Komponent" kabler???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Komposit og komponent er ikke det samme. Det er samme type kabel der bruges, ja, men i komposit har du kun 1 kabel der fører al information hvor du i komponent har 3 seperate kabler der fører RGB signalet.

Begge typer er RCA kabler og ja, de er ens, men der er flere af dem i komponent. Hvis din DVD-afspiller har komponent-udgang så er det en god måde at forbinde på. Du kan altså godt trække 3 seperate kabler, men mon ikke det var smartere at have det samlet så kablet ikke blev så tykt?
Af Cinnober
yakken skrev: Du kan altså godt trække 3 seperate kabler, men mon ikke det var smartere at have det samlet så kablet ikke blev så tykt?
Jooo men nu har jeg et kabel liggende med et rød,hvidt og gult phonostik i hver ende og jeg var så bare nysgerrig om jeg kunne bruge dette kabel ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I teorien skulle der ikke være noget galt med at bruge det. Det er muligt at et decideret komponent-kabel er bedre skærmet, men lad det komme an på en prøve. Det er trods alt blot leder + skærm der er i hvert stik. Ikke raketvidenskab.