Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg ville høre jeres mening, om hvilket tv i syntes er bedst?
Se venligst bort fra at der er prisforskel på disse modeller
og det med curved har jeg sådan set ikke noget imod.
Jeg går mest op i lav backlight bleeding, og god billedekvalitet.
Håber i kan hjælpe.
Hilsen Pawel
PawelP skrev:Hej
Jeg ville høre jeres mening, om hvilket tv i syntes er bedst?
Se venligst bort fra at der er prisforskel på disse modeller
og det med curved har jeg sådan set ikke noget imod.
Jeg går mest op i lav backlight bleeding, og god billedekvalitet.
Håber i kan hjælpe.
Hilsen Pawel
Om få minutter vi du få et svar, der lyder nogenlunde sådan:

"Du skal vælge Panasonic, eller bliver VI herinde kede af det."

Held og lykke med at træffe dit eget valg.
PawelP skrev:
PawelP skrev:1 Til Panasonic
0 Til Samsung
Tak for din mening :-)
Eller var det bare hvad jeg generelt kan forvente ? :-)
hehe læste din besked lidt for hurtigt.
Nej,
du kan generelt forvente meget godt indspark fra Rasmus og Torben og også fra en del andre. Men, der er desværre også en del "automat" svar, der desværre ikke altid tager udgangspunkt spørgerens behov men egne behov og præference.
Læs flatpanels test igennem igen og vær meget afklaret omkring ALLE dine behov. Skriv helt fordomsfrit ned, hvad der er need-to og nice-to vedr. valg af tv.
Hvad har irriteret dig/glædet dig ved dit nuværende? Etc.
Jeg har fået læst de tests igennem, men de ligger så tæt op af hinanden at jeg blevet i tvivl. eneste grundt til samsungen ikke fik award var jo curved og prisen, hvilket ikke er et problem for mig da jeg får det til nogenlunde samme pris som panasonic modellen, og curved genere mig ikke / kan self. vælge non curved modellen :-)

Da de begge understøtter VP9 og HEVC så det vigtigste for mig er at den har lav backlight bleeding og flot billede.
Jeg ser mest 1080P film, self. 4k nu når der kommer mere af det, gaming er det os noget af, dog vil jeg ikke vælge tv ud fra latency da jeg syntes begge skærmen har udmærket lav lag til gaming. SD materiale er der minimalt af så det vil jeg heller ikke vurdere ud fra.

Tvet vil blive brugt mest om aftnen, hvor det er der jeg mest nervøs for backlight bleeding, især i mørke scener med undertekster.

Jeg har prøvet Sony 55" 55X8505b omkring januar måned men retuneret det pga, voldsomt bleeding :-(

Mit nuværende tv er KDL-46W905A som jeg har været rigtigt glad for overall, næsten ingen bleeding, flotte farver, minimal stutter mm, der ikke rigtigt noget jeg kan brokke mig over andet end det er ikke stort nok :-)

Jeg vil gerne op i 55" og 4K derfor denne tråd :-)
hans123 skrev:Jeg ville snuppe et Panasonic.

725 modellen virker som et rigtig godt køb

Aldrig Samsung pga alle de mange problemer der netop er skrevet om Samsung.
True, der har været meget negativ snak om samsung, men jeg tror os det hænger lidt sammen med de sælger flest tv?

Mange tak for dit input btw. :)
hans123 skrev:Jeg ville snuppe et Panasonic.

725 modellen virker som et rigtig godt køb

Aldrig Samsung pga alle de mange problemer der netop er skrevet om Samsung.
Ret enig i denne betragtning.
PawelP skrev:Jeg har fået læst de tests igennem, men de ligger så tæt op af hinanden at jeg blevet i tvivl. eneste grundt til samsungen ikke fik award var jo curved og prisen, hvilket ikke er et problem for mig da jeg får det til nogenlunde samme pris som panasonic modellen, og curved genere mig ikke / kan self. vælge non curved modellen :-)

Da de begge understøtter VP9 og HEVC så det vigtigste for mig er at den har lav backlight bleeding og flot billede.
Jeg ser mest 1080P film, self. 4k nu når der kommer mere af det, gaming er det os noget af, dog vil jeg ikke vælge tv ud fra latency da jeg syntes begge skærmen har udmærket lav lag til gaming. SD materiale er der minimalt af så det vil jeg heller ikke vurdere ud fra.

Tvet vil blive brugt mest om aftnen, hvor det er der jeg mest nervøs for backlight bleeding, især i mørke scener med undertekster.

Jeg har prøvet Sony 55" 55X8505b omkring januar måned men retuneret det pga, voldsomt bleeding :-(

Mit nuværende tv er KDL-46W905A som jeg har været rigtigt glad for overall, næsten ingen bleeding, flotte farver, minimal stutter mm, der ikke rigtigt noget jeg kan brokke mig over andet end det er ikke stort nok :-)

Jeg vil gerne op i 55" og 4K derfor denne tråd :-)
Rigtig gode overvejelser. Ud fra ovenstående, ville JEG også vælge Panasonic, hvis du har indsnævret dit valg til Panasonic og Samsung.
MIN erfaring (7 år) med pålideligheden af Panasonic (plasma) er 100% top.
Der er for og imod. Panasonic har ikke samme micro-stutter problem som jeg så på JU7505, men til gengæld er FireFox OS ikke helt så ensartet som Tizen. Jeg er heller ikke sikker på, at der er kommet Netflix på Panasonic endnu.
Med fare for at bliv kaldt for Samsung skeptiker - hvilket jeg faktisk er, så ville jeg vælge Panasonic, ud fra følgende begrundelse:

Jeg har for venner og bekendte kørt 4 sager i Forbrugerstyrelsen af den årsag, at Samsung ikke ville vedkende sig fejl. Jeg har slet kørt sager mod Panasonic. Det skal anføres, at antallet Samsung kontra Panasonic fladskærme er nogenlunde ligeligt fordelt i min omgangskreds.

Jeg har selv haft 7 Panasonic fladskærme - aldrig nogen problemer.