Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Goonie
Kigger efter en soundbar eller soundbase, men de bedste af slagsen har tilsyneladende "kun" optisk indgang til lyd - hvor HDMI med Audio Return Channel ikke er tilstede.

Jeg kan godt lide tanken om, at jeg kun skal bruge én fjernbetjening til at skrue op og ned samt tænde for mit TV - men måske skal jeg nøjes med optisk?

Derfor vil jeg gerne høre erfaringer med brugervenlighed og daglig brug med soundbars og soundbases med optisk indgang. Hvordan fungerer det? :)
Brugeravatar
Af hans123
Bruger en Sonos playbar og den har kun optisk ind.

Den lærer den orginale remote og på den måde behøves ikke flere remotes.
Tænder automatisk når der kommer signal fra tv.
Jeg bruger også en Playbar og det fungerer ganske upåklageligt. Du skal dog være i stand til at slukke for lyden på dit TV for at den er anvendelig ellers vil lyden skrue op og ned på begge. På mit eget TV er højttalerne eksterne i forvejen, så jeg skruede dem bare af, men på de her nymodens TV, så sidder de jo fast ;)

Hvilket TV er der tale om?
Af Goonie
Ok :) Det er også en lækker sag den Playbar.

Jeg tænker lidt over at købe en Orbitsound M10 (m9 kan desværre ikke fåes i DK) eller en Canton m50. Begge med optisk indgang.

Jeg satser på at spare lidt penge - og købe mig et Sony KDL-50W805BBN. Mon ikke de indbyggede højtalere kan slås fra i indstillingerne (uden at se på det der irriterende mute-ikon)? :)