Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stormduen
Jeg har samlet en computer med et MSI NX7600GT Diamond Plus grafikkort der har HDMI udgang. På grafikkortet er der et lydstik der forsynes via onboard lyden på et Asus ASUS P5WDG2 WS Professional .

Jeg har prøvet både med drivere fra Nvidia og Microstar. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er nogen settings der skal aktiveres.

Mit problem er at jeg ikke får lyd med over til skærmen computer er tilsluttet til med HDMI.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er ikke sikker, men det er en mulighed, at skærmen ikke fanger lyden gennem HDMI indgangen. Har skærmen også en separat lydindgang?

Hvilken skærm er der tale om?
Af Stormduen
Det er et 40 tommers Samsung M86
Brugeravatar
Af azrael
Jeg har lige gjort mig den umage at hente manualerne til både MSI 7600GT Diamond Plus grafikkortet (vist det eneste 7600GT fra MSI med HDMI udgang) og til ASUS P5WDG2 WS Professional motherboardet.

Såvidt jeg kan se er dit problem, at grafikkortet kun accepterer et S/PDIF signal som lydinput, mens dit motherboard ikke har intern digital lydoutput. Nu ved jeg ikke lige hvilken header på motherboardet du har sluttet til grafikkortets S/PDIF lydindgang, men det er næsten ligegyldigt, da de alle er af den analoge type.

Nu hjælper det dig ikke videre i din aktuelle situation, men til mediecenterformål findes p.t. intet bedre grafikkort end det nye HD2600XT fra ATI/AMD. Ikke nok med, at det har dedikeret hardwaresupport for både H.264 og VC1 dekodering, så kommer det også med et særligt "lydkort" på selve grafikkortet, der er forbundet direkte med HDMI udgangen på grafikkortet. For at gøre det hele endnu bedre så koster kortet kun omkr. 1000 kroner. Der findes også mindre varianter i form af hhv. HD2600Pro og HD2400-serien, men med den billige pris HD2600XT har er de nærmest ligegyldige.
Af Stormduen
Der er en coaxial udagang på bundkortet som jeg regner med kan send et spdif signal. Der er også et kabel med til Grafikkortet som passer til denne forbindelse.

Hvis jeg skulle kigge på et 2600 xt kort, hvilket ville du så anbefale?