Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dieckmann
Kære alle!

Jeg købte for ca. 1 måned siden et Panasonic TX-48AS640
- TV'et er fremragende og jeg har intet at klage over!

MEN! - Jeg vil gerne se film, streame etc. og benytte mit TV til dette, via min PC.
Der er ikke HDMI-adgang fra min PC, så jeg har købt en USB 2.0 --> HDMI-boks(converter).

Men når jeg smider en film fra min PC og op til mit TV via HDMI, så bliver billedet utroligt ringe. Kvaliteten er meget dårlig og billedet hakker umådeligt meget.

Hvad gør jeg galt? Er det TV'et som er dårligt mht. at benytte det på den måde eller?

Min bærbar fejler intet - den er kraftigere end de flestes stationære, HDMI-kablet er det "bedste på markedet", og AV-Cables-sælgeren forsikrer mig for at usb 2.0-boksen IKKE kan være problemet.

Alt hjælp tages med kyshånd :)

- Jeg fik tilsendt en ny boks, og problemet er det samme, så enten er det ledningen, eller også har jeg ingen idé om hvad der kan være galt.

Mvh.
Theis
Brugeravatar
Af hans123
Tror fejlen ligger i din usb boks.

Hvilken opløsning og framerate kan den levere ud ?

Et dyrt hdmi kabel giver ikke bedre billede end et billigere.
Af ThomasHO
Hvad har din bærbar af andre tilslutningsmuligheder? Nu er jeg ikke den helt store haj, men jeg tænker da umiddelbart at HDMI ikke er den bedste form for tilslutning, hvis du f.eks. har mulighed for at tilslutte via en converter der går i DVI stik (hvis den altså har det).
Hvilken bærbar er der tale om?

Selvom det jo nok ikke nemmere ift. at skulle nye filer videre, så ville jeg foreslå at bruge en ekstern harddisk, hvorpå filmene ligger. Jeg gør netop dette på mit AS640, og jeg synes det fungerer perfekt, ingen problemer med kvaliteten.
Af Dieckmann
Jeg har en nyere udgave af denne her: http://shop.lenovo.com/dk/da/laptops/th ... fikationer

(1) MiniDisplayPort with audio
(1) VGA
(1) 3.5mm Combo Jack Headphone/MIC
(2) USB 3.0
(1) USB 2.0
(1) Always on USB 2.0
(1) 4-in-1 SD Card Reader (SD/SDHC/SDXC/MMC slot)
(1) Express Card 34mm
(1) Smart Card Reader†Select Models

Jeg benytter mig også af en ekstern harddisk og ser film uden problemer via den, men jeg ønsker muligheden for at streame både film og TV via en PC - og eks. se Twitch.tv, youtube osv. Og det troede jeg at HDMI kunne klare for mig. Men måske har jeg fået de forkerte indofrmationer om hvad HDMI er i stand til - VGA plejer jo at fungere okay.
Af steen6400
Du skal have dig et minidisplayport til hdmi kabel, jeg bruger et billigt et fra eBay og det fungere perfekt med billede og lyd.
Af ThomasHO
Dieckmann skrev:Jeg har en nyere udgave af denne her: http://shop.lenovo.com/dk/da/laptops/th ... fikationer

(1) MiniDisplayPort with audio
(1) VGA
(1) 3.5mm Combo Jack Headphone/MIC
(2) USB 3.0
(1) USB 2.0
(1) Always on USB 2.0
(1) 4-in-1 SD Card Reader (SD/SDHC/SDXC/MMC slot)
(1) Express Card 34mm
(1) Smart Card Reader†Select Models

Jeg benytter mig også af en ekstern harddisk og ser film uden problemer via den, men jeg ønsker muligheden for at streame både film og TV via en PC - og eks. se Twitch.tv, youtube osv. Og det troede jeg at HDMI kunne klare for mig. Men måske har jeg fået de forkerte indofrmationer om hvad HDMI er i stand til - VGA plejer jo at fungere okay.
Som der bliver skrevet, skal du nok have fat i en minisiplayport til HDMI. Ellers vil jeg anbefale dig, at downloade chromecast udvidelsen til din browser, da du så kan smide billedet fra youtube over på TV'et, såfremt begge er koblet på samme internetforbindelse. Det bruger jeg selv tit.
Af Dieckmann
Begge enheder kan ikke kobles sammen trådløst, men har hver deres kabel til en internet-boks, det er derfor at jeg ikke kan bruge Chromecast - eller kan jeg?

Men hvis du siger at jeg i stedet må købe en minidisplayport til HDMI, så må jeg gøre det! Det undrer mig bare at den ansatte hos AV-Cables anbefalede mig at gøre det andet