Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvordan betjener du dit tv og tilsluttede enheder?

Med flere fjernbetjeninger
4
36%
Med en universalfjernbetjening
6
55%
Med så mange apps som muligt
1
9%
Hej Flatpanels brugere!

Vi er to studerende der er gang med at udvikle et nyt produkt, der forhåbentlig kan gøre det nemmere at betjene tv og hdmi enheder i fremtiden

I denne forbindelse har vi brug for jeres hjælp til at udfylde et spørgeskema, omkring jeres erfaringer på dette område.Det tager ca. 5-8 minutter

http://docs.google.com/forms/d/177VP_Uk ... =send_form

Jeg håber meget i har lyst til at bidrage til udviklingen i dette projekt, da viden og erfaringer fra entusiaster som jer er afgørende for at udvikle et godt produkt.

Del gerne gode og dårlige oplevelser med betjening i denne tråd!
Nu har jeg efterhånden prøvet en del fjernbetjeningsprodukter og holder stadig fast i min Lintronic, selvom Logitech Smart Control var en værdig kandidat også. Den ubetinget bedste oplevelse har jeg dog stadig med B&O's produkter. Deres PUC-kontrol er simpelthen så godt implementeret, at man føler det som om TV og tilbehør er én enhed. Da de kan mærke om HDMI-enheder er tændte, så kan den også holde styr på tænd/sluk, hvilket jeg pt. må klare i min Lintronic vha. forholdsvis komplicerede variable i softwaren.

Jeg kan godt se, at jeres løsning nok lugter lidt af iRule. Tager jeg fejl?
Hej Torben.

tak for dine gode svar.

Det lyder til at være nogle avancerede løsninger du køre med derhjemme. Må erkende jeg ikke kendte til hverken linktronic eller Irule før denne undersøgelse.

Vores ide adskiller sig meget fra disse løsninger, da vi gerne vil lave noget der er meget mere simpelt og som alle kan bruge. Vores ide baseres i bund og grund i en intelligent hdmi switch.
Har svaret på skemaet.

Holder fast i min logitech smart control.

Har prøvet med app styring men dur bare ikke.
Der skal være fysiske knapper.

Lurer lidt på B&O løsningen. Men har ikke taget mig sammen endnu
Smart Control er altså også næsten ligeså god. Det er kun den fysiske fremtoning af remoten der gør at jeg holder mig til Lintronic.

Jonas: En HDMI-switch virker vel kun med CEC-kompatible enheder så?
John:

Kan du fortælle hvorfor ?

Du er bare super enkel at bruge. Kan opsættes på 15-20 minutter.

Skal ikke pege. Fysiske knapper.

Udstyr kan gemmes væk i skab hvis det ønskes.

Man kan bruge app på telefon og tablet på samme tid hvis man lyster.

Eneste jeg savner er lys i knapperne.
hans123 skrev:John:

Jo jo Hans, opsætningen er jo lige ud af landevejen. Omskift mellem udstyrsdele er håbløst, display låser, og ingen knapper kan bruges til at komme tilbage i udgangspositionen.

Så nu ligger dimsen i rodeskuffen :D
Tak for jeres bud allesammen.

Torben Rasmussen skrev:Smart Control er altså også næsten ligeså god. Det er kun den fysiske fremtoning af remoten der gør at jeg holder mig til Lintronic.

Hvis hdmi switchen og tv'et som minumum har CEC og alle indgange understøtter dette, bør tilsluttede enheder kunne komme direkte op på skærmen uanset hvad og derudover klare de mest basale ting som at tænde tv'et, justere lydstyrken. Så man slipper afhængigheden for infrarødt signal på alle betjeninger udover den til tv'et.

Tænk hvad man kunne få den til hvis denne enhed var intelligent, eks.

- få alle enheder til at starte med et enkelt tryk og tænde tvet på den rigtige hdmi,
- vælge en standard indgang
- ikke få andre cec kompatible enheder til at skifte pludseligt
- dele billedet til tablet (måske)
- Få et PiP system, der rent faktisk kan bruges til noget
Johnhother skrev:
hans123 skrev:John:

Jo jo Hans, opsætningen er jo lige ud af landevejen. Omskift mellem udstyrsdele er håbløst, display låser, og ingen knapper kan bruges til at komme tilbage i udgangspositionen.

Så nu ligger dimsen i rodeskuffen :D
Det lyder ikke som en Smart Control du har haft. Den fungerer NOGET bedre end deres normale Harmony-enheder.
jonas_graae skrev:Tak for jeres bud allesammen.

Torben Rasmussen skrev:Smart Control er altså også næsten ligeså god. Det er kun den fysiske fremtoning af remoten der gør at jeg holder mig til Lintronic.

Hvis hdmi switchen og tv'et som minumum har CEC og alle indgange understøtter dette, bør tilsluttede enheder kunne komme direkte op på skærmen uanset hvad og derudover klare de mest basale ting som at tænde tv'et, justere lydstyrken. Så man slipper afhængigheden for infrarødt signal på alle betjeninger udover den til tv'et.

Tænk hvad man kunne få den til hvis denne enhed var intelligent, eks.

- få alle enheder til at starte med et enkelt tryk og tænde tvet på den rigtige hdmi,
- vælge en standard indgang
- ikke få andre cec kompatible enheder til at skifte pludseligt
- dele billedet til tablet (måske)
- Få et PiP system, der rent faktisk kan bruges til noget
Med undtagelse af de sidste to, så klarer mit Lintronic disse ting.
Jeg (og min kone ;)) er faktisk vældigt glade for og tilfredse med Harmony Touch.
Det eneste som irriterer, er at vores Samsung HT-D5500 blu-ray/surround absolut vil vælge Digital Ind, når den tænder - og ikke HDMI1 som er Yousee boksen... eller bare HDMI2 som er HTPC - men det er jo ikke Harmony Touch's skyld :)

PS. Har også besvaret spørgeskemaet.
Tak for svarene. Undersøgelsen er ved at blive rigtig brugbar.

Jeg var lidt nysgerrig angående brugen af Lintronic og Harmony smart controll. I nævner flere af jer, at i kan gemme jeres enheder væk med disse produkter.
Hvordan kan dette lade sig gøre, hvis fjernbetjeningerne er infrarøde? Er det pga. ir blasteren som sættes ved tv'et med forbindelse til eks. harmony hub'en i den anden ende?