Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mjkc
Jeg har lige købt et Apple tv til svigerfar, sådan at han kunne streame sine stofa kanaler fra iPaden til fladskærmen i sommerhuset.

Det lykkedes dog ikke og efter kontakt til Stofa var forklaringen, at det var nogle rettigheder, der gjorde, at det ikke kunne lade sig gøre og at de brugte en andre web player.

Er det rigtigt? Jeg har ingen problemer med at streame fra min egen iPhone og mit yousee abonnement.

Håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.
Af jonas_graae
Jeg har selv tidligere anvendt stofa's web tv app, med samme problem til følge.
Forskellen på yousee appen og stofas, er at yousee understøtter airplay, den eneste måde at omgå dette i stofa app er at dublere skærmen fra ipad eller iphone - Dette hedder airplay mirroring og tilgås fra control centeret på både ipad eller iphone der understøtter ios7 og opefter

Dette giver dog betydeligt dårligere billedkvalitet end normal airplay.
Af jonas_graae
Det er sku sku rigtig, godt set.

Det har i hvertfald virket tidligere.

Ærgerligt Stofa ikke er mere ambitiøse på dette område :/
Af mjkc
Tak for svar.

Dvs. at der ikke er noget at gøre - ud over at vente på, at Stofa tager sig sammen eller ændre abonnementet.
Af jonas_graae
Jeg tror det umiddelbart ikke, hvis tanken er at streame samtlige kanaler fra en app, ved mindre man vil ud i nogle mere avanceret løsninger som eks. slingbox.

Ellers er muligheden der også for at streame DR kanaler gratis fra deres app, og abonnere på tv2 play, viaplay osv. hvis man ønsker deres kanaler. Men det løber hurtigt op i pris alt sammen.
Af bleed_blue
I følge Stofa selv skyldes den manglende airplay-understøttelse, at de ikke har rettigheder til det fra leverandørerne (tv selvskaberne).

Man må så håbe, at de kan få de rettigheder i hus.