Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hans123 skrev:Billedet er bare mange gange bedre på oled end lcd !

Så hvad vil helst have. ?

Der er unoder på alle tv. Men lcd er da kommet rigtig godt med her på det sidste.
OLED er bedre end LCD/LED, jeg mener bestemt ikke at OLED er mange gange bedre end LED. Jeg har ofte stået i butikkerne og nydt OLED stortniveau, som næsten kan virke helt blåsort.

Ind i mellem i butikkerne, når jeg står og kigger på OLED, så skifter panelet til et andet billede.... hey...... hvad har vi lige oppe i hjørnet.... et svagt logo af en eller anden art, og det bliver der sørme, også ved andre billede sekvenser.

Ingen tvivl om at OLED på flere punkter er bedre end LCD/LED, man skal bare - efter min mening ikke gøre OLED til nærmest unika.

LED kan sagtens glæde mine ganske kritiske øjne på billedesiden, og havde jeg synes at OLED var så vidunderligt som det skal gøres til, så havde jeg minsandten købt et OLED for "2 TV indkøb" siden.

Jeg vil langt hellere kunne læne mig tilbage, og kunne nyde et skønt, detaljeret, kontrastfuldt billede, - og med et ganske pænt sortniveau - uden frygt for burn-in og andet. LED har også fejl, for mig er noget af det værste DSE, som umiddelbart virker som om at det fænomen er blevet noget reduceret ved f.eks. Panasonic´s CX paneler. Alle TV uanset teknologi har fejl.

Jeg ved godt at jeg lægger mig ud med den samlede redaktion her på siden + flere andre. Men det er nu min mening, og mine oplevelser.

Jeg venter stadig spændt på mit CX800 :)
Man lægger sig ikke ud med redaktionen ved at mene noget andet end os :) Burn-in ER en reel risiko, så der er ingen grund til at lade som om det ikke eksisterer. Det er også en risiko på mit eget TV. Hvis man vurderer, at man er i farezonen mht. stillestående billeder på skærmen fordi ungerne ser Disney-channel og lader TV'et stå mindst 2 timer om dagen, så er det vel sund fornuft IKKE at vælge et TV, som potentielt "går i stykker" af det.
Torben Rasmussen skrev:Man lægger sig ikke ud med redaktionen ved at mene noget andet end os :) Burn-in ER en reel risiko, så der er ingen grund til at lade som om det ikke eksisterer. Det er også en risiko på mit eget TV. Hvis man vurderer, at man er i farezonen mht. stillestående billeder på skærmen fordi ungerne ser Disney-channel og lader TV'et stå mindst 2 timer om dagen, så er det vel sund fornuft IKKE at vælge et TV, som potentielt "går i stykker" af det.
Godt at høre Torben, men jeg ved jo hvor glad du er for OLED - og forståeligt nok. Jeg var jo stor plasma -fan, men var jo ude for nøjagtigt hvad du beskriver omkring Disney-Channel - og var hammer nervøs for mit skønne plasma. Derfor mit skifte til LED.