Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RasmusEu
Jeg sidder og tænker over, hvordan Panasonic kan levere et TV med specifikationer fra 16.000 kroner, som Samsung kræver 55.000 kroner for, eller Sony kræver 75 tommer for. Er der nogle detaljer jeg har overset? :o
Nu skal man jo heller ikke male fanden og alskens snyd og bedrag på væggen hvad angår producenten.

De mennesker som jeg kender (prof. anmeldere m.v. fra UK), og som vitterligt har set CX800 siger, at det bliver et rigtigt fornuftigt TV. Om det så ligefrem eliminere andre producenters topmodeller er en hel anden snak.

Jeg er i det mindste så sikker på, at CX800 bliver et godt TV, så jeg har forlængst bestilt et eksemplar. Nu må vi så se og jeg bliver skuffet.
hans123 skrev:Du har det højest 1 år og så er du på OLED vognen :)
Det vil tiden jo vise. Nu er jeg jo godt klar over, at du kender mig fra recordere.dk, og fra min bio-tråd her. Men det ændre nu ikke på, at jeg mener at CX800 formentlig bliver et godt TV - ellers havde jeg jo ikke forud bestilt det. :)
RasmusEu skrev:Hvilken størrelse har du forudbestilt? (:

Du kender tilfældigvis ikke DCI procenten på de forskellige størrelser?
Ville gerne have haft et 65 tommer, men efter megen prøven og beregninger - så blev det for stort. Altså 55 tommer.

Jeg kender desværre ikke værdierne :)
JanTheMan skrev:
Og med Burn in som med plasma. :p samt andre problemer. :s

Nej tak jeg springer over. 8)
Jeg er meget nysgerrig; alle plasma TV har burn-in ? Og hvilke andre problemer har OLED ?
JesperAndersen skrev:
JanTheMan skrev:
Og med Burn in som med plasma. :p samt andre problemer. :s

Nej tak jeg springer over. 8)
Jeg er meget nysgerrig; alle plasma TV har burn-in ? Og hvilke andre problemer har OLED ?
Nej,
alle plasma TV har ikke burn-in. Jeg har i 7 år fuldstændig problemfrit haft en Panasonic plasma. INGEN problemer overhovedet, men man kan selvfølgelig være uheldig. Sådan er det vel med alle ting.
- tak til sd2100 og hans123 for svar.

Nu var mit spørgsmål dog ganske retorisk stillet til JanTheMan, for jeg VED jo at hans plasma/burn-in udsagn ikke er sandt. Og jeg heller ikke lige præcis hvilke ting/problemer OLED i øvrigt skullle have af medfødte ting, som medfører at man skulle fravælge OLED ???

- men er som skrevet nysgerrig efter at høre hvad "JanTheMan" egentlig mener/tænker på ??
Af RasmusEu
OLED er i en tidlig fase med ekstreme priser og problemer, som blandt andet burn-in og kort levetid. Vi er ved at perfektionere LCD/LED skærme, så hellere købe et high-end LCD/LED TV, fremfor en OLED skærm fra LG.