Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jng
Morlin skrev:Det lader til at mit problem med hakkende billede, skyldes at jeg bruger tv-boksen fra Stofa. Hvis jeg kører signalet udenom boksen og direkte til fjernsynet, så er der ingen problemer.
Mit problem er at så bare om det skyldes en fejl i tv-boksen, en fejl i hdmi kablet eller en fejl i fjernsynet. Jeg har på fornemmelsen, uden dog at vide det, at Stofa vil sige, at det er en fejl i tv'et og omvendt vil Samsung sige, det er en fejl hos Stofa.

Hvad tænker i?
Det er givetvis boksen. Gætter jeg rigtigt, hvis jeg gætter på, at hakkeriet blive værre, jo højere opløsning/bithastighed en kanal kører med - med andre ord intet hakkeri på f.eks. TV2 News (hvis du kan modtage den)?
Af Morlin
Det er primært, når jeg ser sport, så som fodbold og Formel 1, at det blev mest tydeligt at billedet hakker. Tv2 News hakker også, men man skal kigge ekstra godt efter for at se det, da det ikke er lige så tydeligt, som ved fodbold og film.

Vil en udskiftning af boksen løse problemet? Eller skal der andre midler til?
Af HenningR
Først så undskylder jeg lige at jeg bare "afbrød" den tråd du startede op Morlin..!

Jeg synes ikke jeg har problemer med hakkende billeder på mit, dog er det noget slørende
når jeg ser fodbold, der var mit gamle 42" LG til 3999,- faktisk bedre, men ingen tvivl om at når det kommer til film, så er forskellen enorm, altså billede mæssigt.

Bent Odense:
Det er rigtig nok at en test ikke er alt, men den er god at læne sig op af, det kunne jo være det fik en rigtig dårlig anmeldelse, så ville man (jeg) slet ikke overveje at købe det.

Jeg kan dog ikke leve med den lyse stibe forneden og de "hvide" områder i de nederst hjørner
derfor bliver det leveret tilbage, og kan jeg få JU7005 til en god pris køber jeg nok det, fik også at vide at det er baggrundsbelyst, så det ville ikke have de samme problemer som HU7505.. meeen you never now. :-)

Torben:
Hvornår er det planen at anmeldelsen skulle være online, eller det er måske ikke
til at svare på..?

Mvh
HenningR
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har stadig TV stående til at teste på og jeg mangler lige at få de sidste ting på plads. Og så skal det jo skrives sammen til en anmeldelse. Det bliver ikke i denne uge jeg når det.
Af HenningR
Det er fint Torben, jeg ser om jeg kan få det købt i løbet af ugen, og så må vi jo se om vi er enige om fjernsynets performance... dog ved jeg godt i tester den buede model, den skal jeg ikke have. :-))

Mvh
HenningR