Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pongolle
Hej...

Jeg kunne godt tænke mig et plasma TV, så jeg får mere ud af alle de fodboldkampe jeg ser på mit canal + abonnement (Premier League :) ). Kunne godt forestille mig, at det giver lidt mere at se fodbold på en 42" end min nuværende 21" :)

Jeg har et budget som ligger på 7500-9500, og det skal helst være 42", ellers har jeg ikke de store krav.

Er der nogen som har nogle ideér?
Af tosa
hej pongolle.

Hvis du primært skal bruge dit TV til TV og især fodbold på canal+ (og du jo så også har en sagem 60 DVB-C tuner) kan du da få det råd jeg også har fået, og læst om til andre. Det TV jeg refererer til er også på flatpanels' liste over TV til stuen (dog er der bare påført PX70 modellen, men det er det samme, bare med DVB-T inkluderet)

Det jeg fik at vide, var at Panasonic 42PV70 er det TV der giver dig det bedste billede til pengene. Jeg kan ikke præcis sige dig hvor godt det er, da jeg først lige i dag har bestilt et, men det bliver anbefalet på det varmeste mange steder. Jeg har også en ven, der har et 42PX70, og der ser billedet rigtigt godt ud, selvom jeg ikke har nærstuderet det eller set fodbold på det.

Prisen ligger pt. på ca. 9.400 (inkl. fragt) de billigste steder på hifipriser, men jeg hørte lidt på forhandlerne og fik at vide, at jeg ikke skulle handle hos getmore. Derfor valgte jeg God Pris (da jeg havde fået at vide, at de yder god service), hvor prisen ligger på 9.999.
Af pongolle
Hey tosa, tak for svaret

Er det 720p eller 1080i? For jeg har nemlig hørt at 720p er bedst til sport, fodbold osv

Og hvor mange scart stick er der?

Mvh
Af tosa
Hmmm, alle specs står her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ID=378460#

Output opløsningen er 1024x768, men det kan modtage både 720p, 1080i og 1080p. (jeg mener 720p og 1080i hænger sammen og svarer til det man populært kalder HD-ready. HD-ready kræver bare at input kan klare 1366x768 og vise mindst 720 vandrette linjer i output).
Det med, at tv'et er 1024x768 (som svarer til 4:3, hvis man regner efter) er lidt misvisende. Det jeg fik at vide, er at de fleste plasma-TV på under 50" har aflange pixels, mens de større (samt LCD-TV) har kvadratiske pixels. Jeg er ikke sikker på at jeg selv forstår det helt, men jeg går også mere op i at billedet er ordentligt fremfor gode specifikationer.
Hvis du vil have full-HD 1920x1080 (der er en model der hedder 42PZ700) skal du af med 16.000 i stedet. Ellers er der 50" modellerne, der normalt har 1366x768 pixels, men de er jo selvsagt noget dyrere end de 9.500 du har budgetteret med.

Men hvis du vil være sikker på om det er det TV du skal have, bør du da tage ned/ud i det nærmeste panasonic center, for at se nærmere på det. Nærmeste forhandler kan findes her:
http://www.panasoniccenter.dk/PC/Forside/

Husk at få dem til at vise TV-billede fra både digitalt og analogt signal for at se om billedet er som du gerne ser det (og eventuelt også få dem til at vise DVD og HD signal, for at se om det er som det skal være).

Jeg håber det kan hjælpe lidt.