Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ronhan83
Jeg har købt et 50" CX700E.

Billede kvalitet er super skuffende, netflix ikke klar endnu, og der er ingen lyd på min set top boks.

Desværre var der ingen returret hos det Panasonic center jeg købte det hos.

Kan bestemt ikke anbefales, måske 800 modellen er bedre. Men jeg regner med at skifte til AS640 eller måske en Sony Full HD i stedet.
Ronhan83 skrev:Jeg har købt et 50" CX700E.

Billede kvalitet er super skuffende, netflix ikke klar endnu, og der er ingen lyd på min set top boks.

Desværre var der ingen returret hos det Panasonic center jeg købte det hos.

Kan bestemt ikke anbefales, måske 800 modellen er bedre. Men jeg regner med at skifte til AS640 eller måske en Sony Full HD i stedet.
Det forstår jeg ikke rigtigt. Stod i dag og beundrede billedekvaliteten på et 55cx680 - også i et Pana Center. Vi havde sat min Pioneer Kuro Demo BD på, og det så sørme godt ud.

Her er i øvrigt en UK test af dit TV, og her ser dit TV da ganske fornuftigt ud:

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html
Af Van
Hej Ronhan83

Hvad er det som du synes er super skuffende omkring billedkvaliteten?
Jeg har set TX-50CX700E nogle gange (dog kun i dagslys/butiksbelysning i en butik). Jeg synes CX700 har et ganske fint sort niveau, rigelig med lysstyrke og fornuftig farvegengivelse især i Biograf og True Cinema billedvalg. Betragtningsvinkel kunne godt være bedre, men ganske ok for et VA panel, dog ikke så godt som et IPS panel eller en Plasma skærm, men det er vel gældende for alle VA paneler.
Trustedreview lyder også til at være ganske tilfredse med billedkvaliteten. Dette er dog ikke en decideret anmeldelse:
http://www.trustedreviews.com/panasonic ... 700-review
Af Ronhan83
Jeg syntes ikke skiftet fra et 8 år gammelt plasma, til 2015 model 4k var så imponerende. Og sammenlignet as640 virker billedet ikke så detaljeret og levende.

Men har sat de indstillinger fra jeres anmeldelse, og set noget i ægte 4k og det var helt sikkert flot billede.
Ronhan83 skrev:Jeg syntes ikke skiftet fra et 8 år gammelt plasma, til 2015 model 4k var så imponerende. Og sammenlignet as640 virker billedet ikke så detaljeret og levende.

Men har sat de indstillinger fra jeres anmeldelse, og set noget i ægte 4k og det var helt sikkert flot billede.
Plasma har også gjort det godt gennem årene og min opfattelse er, at mid-range plasma-tv der går flere år tilbage sagtens kan konkurrere med mid-range LCD anno 2015. Men det kommer naturligvis an på hvilke fordele man sætter pris på.

Ja du skal have ægte 4K-indhold før tv'et kommer til sin ret. Der er simpelthen ingen forbedring at hente på almindelige tv-kanaler og deslige kontra en normal HD-skærm.
Tak for en fin anmeldelse. Det kunne godt ligne mit næste tv. :)

Jeg tror jeg venter og ser om 55" ikke falder lidt i pris før jeg slår til.
Det eneste der holder mig lidt igen er det kommende BD 4K format og det her tv har ikke 10bit, HDR eller HDMI 2.0a. Om alt dette så vil betyde noget indenfor det næste år er svært at sige.
Jeg tror HDR bliver et langt sejt træk. Standarderne skal først på plads og så tror jeg først vi ser det første indhold i slutningen af 2015. Men nu må vi se om ikke Ultra HD Blu-ray kan sætte lidt gang i hjulene :)

Apropos Ultra HD, HDR og farver. Jeg snuppede det her billede på CES. Branchen forsøger at lave et certificeringsprogram for Ultra HD-skærme: http://www.flatpanels.dk/billeder/uhdalliance3.jpg

Mon ikke vi hører mere om det på IFA.
KristofferA skrev:Spændende. Dækkes DCI - P3 af CX700?
Og fås fjernbetjeningen i sort?
Panasonic oplyser "Studio Master Colour". I 2014 betød det 98% DCI: http://www.panasonic.com/dk/consumer/vi ... olour.html

Men det er kun 8-serien der specifikt har oplyst understøttelse af 98% DCI P3. Vi får nok først et 100% konkret svar lidt senere på året, når branchen er enige om sagerne. Jeg kan dog godt prøve at få afklaring hos Panasonic før da.

Den findes i hvert fald i sort, men jeg ved ikke om man kan få den med til denne model.
Kommer der også en test af 680 - og hvor stor er forskellen?
Ja, den kommer snart. Den er bare ikke helt færdig endnu. :)