Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
Hej

Vi skal have nyt tv, og jeg har kig på det nye Panasonic TX-49CX750E.

Det har nogle fine features.

UHD
Twin tuner
TV Anywhere
In house streaming

Jeg tænker det bliver Viasat parabol løsning vi vælger, men vil ikke være afhængig af en ekstern boks og dertil hørende fjernbetjening..

Vil TV'et kunne køre bedre uden den boks Viasat leverer ??
Er tv'ets tunere på højde med, eller måske endda bedre end dem i medfølgende boks ??

Et tv som dette med twin tuner, hvor jeg kan se et program og optage et andet, vil det fungere med feks. Viasat parabol ??
Jeg er opmærksom på, at der så skal bruges 2 kortlæsere og 2 programkort..

Er der andre UHD TV med twin tuner, og lign. feature jeg bør kigge på ??

Mvh
Per
Af Moulder
Fin test af tv'et, og jeg havde egentlig læst den før, men bemærkede ikke beskrivelsen af muligheden for dobbeltkort og optagemuligheder :-)

Er der andre TV i str. 48" - 50" jeg bør kigge på inden jeg beslutter mig ??
Twin tuner og mulighed for dobbeltkort er et must.
Og helst ikke dyrere end de 12-13000,- kr.
Af Nauticay
hej
Du vil nok ikke kunne få udnyttet begge mulighederne med både viasat og canal digital kort, direkte i tven.
Der er ikke viasat dekoder i fjernsynet og med canal digital vil du få lidt begrænsninger med dual CI slot... du kan ikke tage op på to "betalings kanaler" samtidig eller se på en og tage op på en anden.
Er der en grund til det lige skal være Viasat?... jeg har begge og haft det længe, men måtte jeg vælge havde det blevet Canal Digital... pga bilde, pris, boksene, SW i boksene, kundeservicen (ja, jeg ved godt der er nogen som siger noget andet, men prøv Viasat!)
Brugeravatar
Af MigSelv
Nauticay skrev:hej
Du vil nok ikke kunne få udnyttet begge mulighederne med både viasat og canal digital kort, direkte i tven.
Der er ikke viasat dekoder i fjernsynet og med canal digital vil du få lidt begrænsninger med dual CI slot... du kan ikke tage op på to "betalings kanaler" samtidig eller se på en og tage op på en anden.
Er der en grund til det lige skal være Viasat?... jeg har begge og haft det længe, men måtte jeg vælge havde det blevet Canal Digital... pga bilde, pris, boksene, SW i boksene, kundeservicen (ja, jeg ved godt der er nogen som siger noget andet, men prøv Viasat!)
Med dual CI slots vil man jo netop kunne optage to krypteret programmer ad gangen, eller se et og optage et andet. Viasat kan kun bruges med deres egne satbokse, så her skal du bruge en ekstern boks.
Af Moulder
Nauticay skrev:hej
Det forstår jeg ikke rigtigt.. Det bliver beskrevet i omtalte test, at det virker med parabolkort ??
Hvordan ser man om der er Viasat dekoder eller ej indbygget ??
Det er udelukkede pga. kanaludvalg, og billedkvalitet..
TV3 og TV3+ vil vi ikke undvære, og billedkvaliteten siges da at være god på Viasat, eller har jeg misforstået noget ??

Jeg havde egentlig kig på Boxer TV, men billedkvaliteten skulle eftersigende være væsentlig ringere end kvaliteten fra parabol.
Canal Digital vil jeg nok helst have når det kommer til billedkvalitet, men de tilbyder jo ikke TV3+, og den SKAL jeg kunne se, da Formel 1 og fodbold er noget jeg bruger meget tid på (foran tv'et) ;)
Af Moulder
MigSelv skrev: Med dual CI slots vil man jo netop kunne optage to krypteret programmer ad gangen, eller se et og optage et andet. Viasat kan kun bruges med deres egne satbokse, så her skal du bruge en ekstern boks.
Øv... Så bliver det ikke Viasat.. :((
Magter simpelthen ikke eksterne bokse og et bord fyldt med fjernbetjeninger :((
Af ThomasHO
Moulder skrev:
MigSelv skrev: Med dual CI slots vil man jo netop kunne optage to krypteret programmer ad gangen, eller se et og optage et andet. Viasat kan kun bruges med deres egne satbokse, så her skal du bruge en ekstern boks.
Skal det være parabol da?
Af Nauticay
Moulder skrev:
det var nu ellers en lille pris og betale for og se det man har lyst til :) spesielt F1
Af Moulder
ThomasHO skrev:
Skal det være parabol da?
Vi skal til at flytte, og der er desværre ikke mulighed for kabelTV eller fiber.

Jeg ser på forskellige muligheder, men efter hvad jeg har læst og hørt, så er Boxer's billedekvalitet ikke noget at råbe hurra for, og ligeledes Web tv har skidt kvalitet :((