Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusdc
Jeg har været lidt uheldig med fladskærme her på det sidste.

jeg handlede en R89´er 40" hos Expert til 11k hvilket var en god pris, og skærmen overrasker mig, min gamle R7 skærm var en fin HD / gamer skærm men ikke særlig god til TV, men den her leverer varen, men var uheldig med de 2 første udgaver, den første blev byttet uden problemer, men så ville de ikke bytte den næste, så måtte acceptere fejlen eller få penge tilbage, fik den åbenbart handlet lidt for billig..

Anyways, gik så ned i fona og fik slået en pæn del af en 40" M86, men havde læst en del om VGA problemer med den, så fona gutten sagde pænt til mig, at jeg kunne låne den i 3 dage, havde den de problemer jeg beskrev, eller andre så kunne jeg bare returnere den.

Fint, tog panelet med hjem, det første kunne man se var pakket og og gav et ordentligt knald efter 5 minutter, satte det til igen, 2 min senere, KNALD og slukkede, åbenbart returneret med fejl, gik ned og byttede det, og fik så en ny M86 Firmware version 1010(hvilket var lidt en bummer)

Så kom det skuffende, først var jeg overdrevent imponeret af HD kvalitet og sort niveau, testede den op imod min R7 og BV4 50" (den nye udgave) og selv plasmaen var ikke i nærheden, men lagde mærke til motion jutter i skærmen, så nærmest ud som om at det var en fladskærm hvor man gamede uden 60fps lås og den lavede tearing hele tiden, ved bevægelser, derudover kunne man ikke slå movieplus funktionen fra, selvom den stod til fra i menuerne, den kunne dog levere 1:1 pixelmapping over mit VGA kabel, uden forringelse ved 7 meter kabel træk. men VGA med XBOX360 1920x1080, NADA...

Bummer, tragisk, kunne leve med den ikke kunne æde Xbox 360´eren da den tager mediepc´en så godt, men det motion jutter, er så slemt, og det er der selv i HD 1080p film, dog mest ved dårlige signal kilder, og panorering.

jeg var ellers 100% sikker på det var den skærm jeg skulle have efter den først blev sat til. så må tilbage og købe et reelt R panel og give lidt mere for den. for i min verden bliver det LCD, kan ikke lide buzzing fra pioneer, og PX70´eren har stadig en del purple banding.

men har andre leget med M86? har hørt at man ved 1013 og 2000 firmware version ikke har de problemer.

til dem der ikke ved det, du kan se den firmware ved at slukke panelet så trykke Info, menu, mute og power i den række følge som der står, så starter tv´et op med service menuen (bare ikke leg med instillingerne brug det til at se firmware)
Af msengell
Hmmm jeg har ikke prøvet med VGA til mit panel, og har heller ikke direkte lagt mærke til judder eller tearing på min skærm, over component eller HDMI...

Jeg har bare lært at min MCE maskine ikke har power nok til at trække 1080p

Min Xbox360 bare sat til component det virker fint i 1080P, og kan gøres med det standard kabel der fulgte med i premium pakken, der er altså ikke brug for et vga kabel.

Det er selvfølgelig et problem hvis du allerede har noget siddende i component porten, som der jo desværre kun er en af

Tjecker lige min firmware til imorgen
Af Rasmusdc
det er jutteren der driller mig mest, og selv deres udstillingsmodel der kørte Eragon (klam film) over HDMI i 1080p havde det ekstremt, ved bevægelser i visse hastigheder, og det var på en blueray afspiller, og det er ikke speed i maskinen når det også sker ved alm Pal signal, alm DVD og så ved Blueray afspiller

mit mediecenter har haller ikke problem med 1080p, har kørt det på fladskærme før, selv de meste krævende film

er en [email protected] 1 gb ram, godt GFX, og hurtige diske. på et P5N-E Sli

selv 720p film hvor den bruger 1-4% cpu der gør den det.

Jeg kan sagtens køre min Xbox over component for bruger ikke indgangen, også derfor jeg sagtens kan acceptere det.

men får man en der er bygget med 2000 firmware, så kan den jo også de der 24fps Ps3 halløj
Af msengell
Hvis du ikke har gjort det så prøv at sætte skærmen til at køre i game mode.
Også prøv lige at lege lidt med hvad hz din MCE maskine spytter ud
Af Rasmusdc
hjælper ikke på motion jutter, panelet er også lige afleveret..

motion jutter er åbenbart en panel fejl, for selvom man går på HDMI, med en Dvdafspiller, og slår den over på det der just scan... så den ikke har nogle af tingene til. så har den stadig motion jutter..

jeg vil dog se om jeg ikke kan finde et sted hvor de har fået en ny sending, og få lov at teste den først. Vil hellere have et M panel end R, selvom jeg synes deres nye R8 virkelig levere varen. kan sagtens se alle de svagheder som min R7 har når man får sådan en R8 ind i stuen.
Af imdbdk
Porblemet med motion judder kan vist løses (udover ved firmware 2000) ved at slå movieplus funktionen fra. Problemet med at slå den fra, er at den rent faktisk er slået til, selvom den står som værende slået fra. Den slår vist nok sig selv til ved kanalskift eller kildeskift. For at slå den rigtigt fra skal man først slå den til, og derefter slå den fra.
Jeg har i lang tid gerne ville ahve dette fjernsyn og med firmware 2000 er der vist efterhånden mulighed for at få et fjernsyn der virker nogenlunde.
Af Rimaraf
Hvis man får en skærm med en ældre firmware, er det så muligt at få den opdateret?
Af imdbdk
Ja, og hvis du boede i England ville det vist til og med være muligt at få en tekniker ud for at ordne det, men i Danmark skal den vist sendes på værksted. Men tjek hellere samsungs egen kundeservice.