Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morlin
Hej alle,

Jeg har problemer med at mit Samsung UE55HU7505 hakker i billedet. Det er cirka hvert 10. sekund, at den kommer med et hak i billedet. Og det sker på alle kanaler.

Jeg har prøvet at skrue på indstillingerne, men synes ikke rigtigt, at der er noget der hjælper.

Har andre oplevet det samme? Og hvad kan jeg eventuelt gøre?
Af Morlin
Nu har jeg forsøgt mig motion plus, hvilket også hjalp en smule, men gør billedet mere uroligt at se på. Kan det virkelig passe at billedet skal hakke? Hvad skyldes det? Og er det noget man kan klage over?
Af kskruger
Morlin skrev:Nu har jeg forsøgt mig motion plus, hvilket også hjalp en smule, men gør billedet mere uroligt at se på. Kan det virkelig passe at billedet skal hakke? Hvad skyldes det? Og er det noget man kan klage over?
Enten så har du et problem med dit tv signal, eller så er der en fejl på dit tv. Oplever du det ikke, når du ser Blu-ray? motion plus, der fortrækker jeg at det er slået fra.
Jeg har selv lige købt et HU7505 og jeg benytter YouSee og der er ingen problemer, som du beskriver det.

Hvis du kan udelukke at dit tv signal har et problem, så ville jeg kontakte Samsung og evt. få en teknikker ud og kigge på det.
Af Morlin
Det kunne tyde på, at det er tv signalet der driller. Jeg har ingen problemer, når jeg ser blu-ray, netflix og hbo. Det er kun, når jeg ser tv, at billedet hakker. Jeg har en tv-boks fra Stofa. Vil det være en ide, at få en tekniker ud og kigge på det?
Af jng
Morlin skrev:Det kunne tyde på, at det er tv signalet der driller. Jeg har ingen problemer, når jeg ser blu-ray, netflix og hbo. Det er kun, når jeg ser tv, at billedet hakker. Jeg har en tv-boks fra Stofa. Vil det være en ide, at få en tekniker ud og kigge på det?
Hvad bruger du tv-boksen til?
Af kskruger
Morlin skrev:Det er primært til at starte programmmerne forfra. Det bruger vi en del.
Så bliver du nød til, at prøve at køre tv signalet udenom din tv boks, for at finde ud hvor fejlen er.
Af flatwee
Hvad med lyden hakker den også?

Jeg har problemer med et 60H7005 som meget ofte hakker i lyden. Har prøvet med tag antenne samt en stue antenne for at udelukke signalet. Jeg har aftalt med Elgiganten at det ryger til service, så må vi se hvad de siger. Jeg har iøvrigt Boxer.
Det her med hakken i billedet er et problem jeg har oplevet på samtlige Samsung-modeller jeg har set på indtil nu. Den JU7505 jeg har stående gør det samme uanset hvad du gør med MotionPlus. Det forekommer på alle kilder og har intet med TV-signalet at gøre.

Det sker ikke i faste intervaller her hos mig, men nærmere når TV'et har for meget at regne på, dvs. ved sceneskift. Jeg har sågar en filmsekvens der med 100% garanti replikerer fejlen på JU7505 - hvis det lader sig gøre at fange på kamera, så ryger det med i anmeldelsen.
Af Morlin
Men hvorfor køber du så samsung modeller, hvis den har gjort det på alle?

Og min gør det kun på tv kanalerne, og ikke på blu-ray, netflix og lignende. Det er da lidt underligt at det virker fint der, men ikke på kanalerne.
Morlin skrev:Men hvorfor køber du så samsung modeller, hvis den har gjort det på alle?

Og min gør det kun på tv kanalerne, og ikke på blu-ray, netflix og lignende. Det er da lidt underligt at det virker fint der, men ikke på kanalerne.
Jeg køber ikke Samsung-modeller. Jeg er moderator og skribent her på siden, så jeg TESTER dem...

Peter: Du blander inputlag sammen med hakken af billedet. Det er to forskellige ting. Det er sandt, at der også har været problemer med lipsync, som skyldtes noget forsinkelse, men det er ikke dét der er problemet her.
Af Morlin
Ahh, det giver mening :-)

Det lyder som et problem med mange Samsung modeller. Hvad kan man gøre? Kan man kontakte Samsung og få dem til at tage sig af problemet?