Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KalleNielsen
Nu har jeg siddet og læst diverse artikler og post herinde, men jeg kan ikke helt komme frem til hvad jeg bør købe. Altså om det skal være Samsung, Sony, Phillips eller andet ? Og skal det være buet eller ej? Det har jeg heller ikke den store forstand på udover at det ser smart ud :)

På forhånd tak.

Kasper
Af PeterD
Hvis du kan gå ned til 55" får du flere modeller at vælge imellem og rimelig priser, hvis det ikke absolut skal være UHD..

Full HD gør det også fint.

Læs tests af de forskellige skærme i 55" tommer..

Ved 65" skærm er prisen let 20-28-30.000 kr..Altså en pæn sjat.. :)
PeterD skrev:Hvis du kan gå ned til 55" får du flere modeller at vælge imellem og rimelig priser, hvis det ikke absolut skal være UHD..

Full HD gør det også fint.

Læs tests af de forskellige skærme i 55" tommer..

Ved 65" skærm er prisen let 20-28-30.000 kr..Altså en pæn sjat.. :)
Nu siger trådstarter jo ikke noget om, at han er ude efter det bedste 65" på markedet... han efterspørger mere hvad han skal vælge i prisklassen 15.000, som er på 65" ;)

Jeg er helt med på din tankegang PeterD, at prisen let kommer op på 30K for et rigtig lækkert 65", og det er også den prisramme/kvalitet jeg selv gerne vil have, når den gamle skærm skal udskiftes. Men mange folk er jo fint tilfredse med et til 15K, og det behøves jo heller ikke være dårligt :)

Jeg har selv en 63" pt. og jeg ville aldrig kunne gå ned i en 55" efter det. Så selvom man kan få MEGET mere for pengene i den størrelse, så ville det i hvert fald ikke være en mulighed for mig, at kigge der. Men hvis trådstarter kommer fra et 40" eller noget i den stil, så kan 55" selvfølgelig godt være noget der dækker behovet ;)
Det fjernsyn jeg har nu er 40". Jeg har ikke sat mig fuldstændigt i hovedet at det skal være 65", men jeg ville nødigt købe noget jeg efter en tid syntes så var for småt måske?

Ej heller vil jeg ud i den situation at jeg køber en billig 65" der så viser sig at være noget møg.

Jeg har prøvet at læse de anmeldelser der er at skærmene på de forskellige mærker, men kan ikke helt komme frem til noget andet end at 4k er ligegyldigt før end om 3-4 år?
Af Sploink
KalleNielsen skrev:Nu har jeg kigget lidt. Er dette et godt valg eller?
Sony-KDL-65W955
Har selv dette tv og er ganske tilfreds. Fint tv til pengene