Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har desværre lige solgt mit super Samsung PS518005 plasma tv.
Og købte i stedet et Samsung UE55HU7505. Jeg må indrømme, at jeg er ret skuffet over billedet kvaliteten på min YouSee kanaler. De stod super super flot på mit plasma tv, nu er det middelmådige og fessen at se på.
Øv, at de er stoppet med at lave plasma tv.
Det ser vel blot ud som et LCD-billede nu engang ser ud?

Så meget desto mere skylder du at forklare, hvorfor du overhovedet har solgt dit "super Samsung PS518005 plasma tv".
edinger skrev:Det ser vel blot ud som et LCD-billede nu engang ser ud?

Så meget desto mere skylder du at forklare, hvorfor du overhovedet har solgt dit "super Samsung PS518005 plasma tv".
For at få nogle af de ny smart tv funktioner, som mit gamle ikke havde.
edinger skrev:Dyre lærepenge... :(
Som sådan er jeg ellers tilfreds med det, det opfylder de krav jeg ellers har til det.
Og billedekvaliteten når der af spilles Blu-ray, er også i orden, er omkring samme niveau som på plasma'en.
kskruger skrev:
Som sådan er jeg ellers tilfreds med det, det opfylder de krav jeg ellers har til det.
Og billedekvaliteten når der af spilles Blu-ray, er også i orden, er omkring samme niveau som på plasma'en.
Det var noget af en radikal ændring. 8)
Bent odense skrev:
kskruger skrev:
Det var noget af en radikal ændring. 8)

Ret skal være ret, resten af tv'et er der ikke noget sige noget ondt om.
Men tankevækkende, at et 4 år gl. plasma er bedre eller på niveau med et nyt top LED tv.

Tror dog, at det halv dårlige billede på YouSee er et LED tv problem, jeg var en aften hjemme hos JohnHother og se hans Panasonic 58AX800 og der var YouSee billedet lige så ringe.
Men tænkte dengang, at fejlen sikkert lå i hans YouSee billede signal. Men nu kan jeg god se, at det var det ikke.
kskruger skrev:Men tankevækkende, at et 4 år gl. plasma er bedre eller på niveau med et nyt top LED tv.
Jeg er desværre ikke spor overrasket.

Alligevel kan jeg da af og til også godt selv være fristet til at skifte til noget større, som så nødvendigvis må være LCD (LED).
kskruger skrev:
Tror dog, at det halv dårlige billede på YouSee er et LED tv problem, jeg var en aften hjemme hos JohnHother og se hans Panasonic 58AX800 og der var YouSee billedet lige så ringe.
Men tænkte dengang, at fejlen sikkert lå i hans YouSee billede signal. Men nu kan jeg god se, at det var det ikke.
Typisk er et dårligt billede "ikke" et korrekt indstilling af tv'et.
Bent odense skrev:
kskruger skrev:
Typisk er et dårligt billede "ikke" et korrekt indstilling af tv'et.
Selvfølgelige kan det ha stor betydning, men ikke her.
Især live udsendelser, som Go morgen tv og tv-avisen, mv... var billedet fra plasma'en meget detaljeret og naturtro med stor dyb'te. På UH7505 er billedet langt mere én dimensionelt og slet ikke så detaljeret.
Men jeg tænker, at man vel vender sig til billedet.
Af Supergris
Så skal du ligge i sengen eller på sofaen...