Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
Hej folkens.

Jeg skal ud og investere i et nyt tv, og det ser ud til at tidspunktet er helt rigtigt for at få nogle af sidste års modeller lidt billigt.

Helt konkret står jeg imellem et Sony 50W805B og et Samsung 50H6275.

W8 har jo fået rigtig fine anmeldelser, hvorimod det er meget svært at finde en eneste test af H6275.

Er der nogen herinde der har erfaring med Samsungs model eller kan give en eller anden form for information om hvilket tv jeg skal vælge.

På forhånd tak.

Mvh Jesper
Af kim4220
W805 har det bedste billede, men kan være en udfordring at placere på væggen, h6275 bedst smart tv og nemmere at finde beslag til begge er ringe i lyden køb separat lyd. Begge er VA panel.
Af sonsora
kim4220 skrev:W805 har det bedste billede, men kan være en udfordring at placere på væggen, h6275 bedst smart tv og nemmere at finde beslag til begge er ringe i lyden køb separat lyd. Begge er VA panel.
Der skal uden tvivl separat lyd op uanset hvad, så ingen problemer der.

Jeg forventer at væghænge tv'et, men det er ikke et krav.

Hvor stor forskel er der i billedkvaliteten? Det er i sidste ende nok det der betyder mest.
Af kim4220
Ellers kig på denne 50AS650 også, lidt dyrere men rigtig god skærm hvis man kan undvære parabol tuner :-)
Af sonsora
Jeg har lige haft købt et AS640, som røg direkte tilbage to dage efter da jeg på ingen måde var tilfreds med billedet, der hakkede under panoreringer.

AS650 er sikkert bedre, da det er et andet panel, men jeg er mest tilbøjelig til at prøve noget andet.
Af PeterD
Hmm. Meget underlig og dybt mystisk: Er blevet rost, specielt fordi det er en af de få skærme med VA panel i 2014/2015...

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... 35335.html

Er du sikker på du havde indstillet det rigtigt?

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399

https://www.avforums.com/review/panason ... view.10558

Skærmen har fået topkarakterer mange steder. Et udpluk:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1402041430

Trustedreviews.com, hdtvtest.co.uk, avforums.com, digitalversus.com, lyd-billed.dk, lcdcompare.com, hdtv.ru.

Det kan jo være der har været en fejl på, eller er du en plasmamand.. Eller måske Samsung eller Sonymand?
Senest rettet af PeterD 30 apr 2015, 16:02, rettet i alt 3 gange.
Af ThomasHO
sonsora skrev:Jeg har lige haft købt et AS640, som røg direkte tilbage to dage efter da jeg på ingen måde var tilfreds med billedet, der hakkede under panoreringer.

AS650 er sikkert bedre, da det er et andet panel, men jeg er mest tilbøjelig til at prøve noget andet.
Havde du lavet nogle billedeindstillinger på AS640? Jeg har det samme, og har på intet tidspunkt haft problemer med at det hakker ved panoreringer..

Derudover så har W805 en ekstern strømforsyning, som hvis man går lidt op i æstetik, skal kunne gemmes af vejen :) det er desuden lidt tykkere i bunden af tv'et, hvilke i de fleste øjne nok gør at det ikke er helt så,optimalt til at hænge på væggen, som andre skærme er.
Af sonsora
Jeps, netop pga de anmeldelser jeg havde læst købte jeg det.

Jeg er på ingen måde fan af noget mærke, så ikke derfor :)

Jeg prøvede med forskellige indstillinger, hovedsageligt dem anbefalet af avforums.

Da jeg afleverede tv'et retur så jeg at de havde samme tv hængene i butikken, som havde præcis samme problem.

Specielt laggede det en smule i billedet ved mellemhurtige bevægelser. Meget irriterende når man først bemærkede det.
Af PeterD
Hmmm.

og fra en norsk side"I denne prisklassen mener jeg at Panasonic AS640 er et fenomenalt kjøp. God på panorering, flott bildekvalitet."

http://avforum.no/forum/archive/index.php/t-136034.html

Bare et uddybende spørgsmål da du så har et trænet øje..

Hakker alle tv uanset mærke når der er panoreringer?.

Ellers må du prøve et brugt plasma. Det kan være det er bedre?
Af sonsora
Jeg er lige kommet hjem fra at have været i elgiganten og se h6275 og i Fona og kigge på w828..

Jeg er skuffet!

Hvordan kan man leve med at se sport der hakker så voldsomt i billedet?

De var begge om muligt dårligere end AS640.

Billedet på w828 var flydende i formula1 med motion flow på maks.. Men det giver jo sine egne problemer.

Jeg har et gammelt Samsung 32" D5005 stående lige nu, og der er intet lag i billedet, men det må vel hænge sammen med antallet af tommer så..
Af kim4220
Teknisk set nej ikke noget med størrelse.
Det er bare sådan desto større skærm desto tydeligere kan man se forskelle både gode og dårlige :-)
Og du har lige oplevet klassiker stor skærm stor afstand.
Af sonsora
Jeg stillede mig på et par meters afstand af w828'en og det gjorde da også en verden til forskel i forhold til at stå lige op af tv'et.

Jeg prøvede lige for sjov skyld at tage de skeptiske briller på med mit Samsung d5005, og når jeg gik tæt nok på kunne jeg også godt se at det hakkede lidt i det. Ikke voldsomt, men det kunne ses.

Jeg er ikke overbevist over et tv endnu, men tager nok ud og giver dem et ordentligt kig mere. Måske lige tager en film med og sætter på.