Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterSt
Kære alle

Jeg vil meget gerne bede om erfaringer/ris/ros/råd/vejledning osv. omkring Philips 42PUS7809/12. Dustin har det i øjeblikket til 4300 - og jeg vil ret gerne have et så tyndt tv som muligt (uden det naturligvis går alt for meget på kompromis med billedkvalitet).

Jeg bruger primært mit tv til fodbold (over viaplay sport) og film/serier.

Mange vil formentlig anbefale pana 640 og sony w8, men de er desværre en anelse tykkere..

Har I nogle ideer? Loftet er omkring 6.000.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Vh
Peter
Brugeravatar
Af edinger
Det lyder som en beslutning, der er truffet med åbne øjne:

Du vægter æstetik over billedkvalitet. Og det er jo helt legitimt.

Så er der vel ikke så meget mere at sige om den sag?
Af PeterSt
Hej edinger

Tak for dit svar. Billedkvaliteten er dog naturligvis stadig vigtig, så baggrunden for mit oplæg var mere, om der var nogle der vidste, om billedkvaliteten på det Philips-tv var så tarvelig, at jeg helt skulle holde mig fra det.

Selvom æstetikken er vigtig, vil jeg nødig - som jeg også skrev - gå for meget på kompromis med billedkvaliteten :)

Har du eller andre øvrige forslag til et tv, som kunne være interessant? :) Evt. et godt tilbud et sted?
Af sd2100
PeterSt skrev:Hej edinger

Tak for dit svar. Billedkvaliteten er dog naturligvis stadig vigtig, så baggrunden for mit oplæg var mere, om der var nogle der vidste, om billedkvaliteten på det Philips-tv var så tarvelig, at jeg helt skulle holde mig fra det.

Selvom æstetikken er vigtig, vil jeg nødig - som jeg også skrev - gå for meget på kompromis med billedkvaliteten :)

Har du eller andre øvrige forslag til et tv, som kunne være interessant? :) Evt. et godt tilbud et sted?
Du kommer til at foretage dig et eller andet kompromis. Tjek evt.:

http://www.trustedreviews.com/philips-42pus7809-review

...om du synes designet kan bære disse kompromiser.
Af PeterSt
Tak for henvisningen - der er pros and cons.

En anden ting; hvad skal man kigge efter for at se om et tv er godt til at se sport på? Jeg ser en hel del fodbold, så jeg vil gerne have et tv, der er godt til at gengive bevægelser (det er vel det man skal se efter?).

Jeg har læst at folk snakker om lavt og højt input-lag når de skal finde et tv der er godt at spille fx PS4 på. Er det det samme man skal kigge efter, når man gerne vil have et fodbold-egnet tv?

Pft.