Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper83
Hej med jer.
Jeg er i syv sind mht til nyt tv. og vil derfor høre jer herinde.

Jeg står og skal have nyt TV til stuen. Smart tv funktionen er mindre vigtig for mig, da jeg alligevel kører alt via. et mediecenter. Lyd er heller ikke højeste prioritet, da jeg har ekstern lyd tilsluttet. Så det er billedekvalitet der er højeste prioritet.
I øvrigt skal TV'et op og hænge på væggen.

Jeg har fundet frem til disse 1:

1. Philips 55pfs7199
2. Sony KDL55W955BBAE (dette bliver det dog nok ikke, da jeg kun kan finde det i en model der har et mystisk "wedge" design
3. Sony KDL55W805BBN

Jeg hælder mest til KDL55W805BBN, men er lidt ked af at det er så "dybt" - når nu det skal op og hænge.
Philips'en er meget tyndere, men er billedet ligeså godt som det er på sony'en? Og er kvaliteten ligeså god? Jeg ville gerne se philips live, men kan ikke rigtig finde det hos nogen fysiske forhandlere.
Af PeterD
Ikke for at gentage migselv og jeg har IKKE aktier eller relationer til firmaet men hvis billedkvalitet er vigtigt/vigtigst for dig så tilføj Panasonic AS600/AS640 til din liste..

Topkarakterer hos flere testsider som ved hvad de taler om, bla. her på siden..

De har (næsten) overført deres prisvindende billedkvalitet fra deres plasmaskærme til deres LCD/LED skærme..

Den burde også overvejes.

Underligt den er så "nedprioteret" men det handler vel om markedsføring mm.
Af Jesper83
Det ser bestemt også fedt ud! Det er hermed på listen over kandidater.

Er Philips tv'et noget bras? Jeg kan ikke rigtig finde nogen reviews af lige den model. Men jeg kan heller ikke finde nogen der anbefaler det... En fordel er, at det er så tyndt, det er jo meget fedt når det skal op på væggen. Men hvis man "betaler" med billedekvalitet, er det jo ikke fedt.

I øvrigt kan jeg godt lide at de har ambilight. Jeg har alm. LED lys bag mit nuværende tv, og det synes jeg godt om.
Brugeravatar
Af Johnhother
Jesper83 skrev:Det ser bestemt også fedt ud! Det er hermed på listen over kandidater.

Er Philips tv'et noget bras? Jeg kan ikke rigtig finde nogen reviews af lige den model. Men jeg kan heller ikke finde nogen der anbefaler det... En fordel er, at det er så tyndt, det er jo meget fedt når det skal op på væggen. Men hvis man "betaler" med billedekvalitet, er det jo ikke fedt.

I øvrigt kan jeg godt lide at de har ambilight. Jeg har alm. LED lys bag mit nuværende tv, og det synes jeg godt om.
Jamen hvis ambi-light og tyndt design er så vigtigt for dig, så er det vel TV du skal købe. Selv ville jeg vælge det nævnte Panasonic grundet billedkvaliteten.
Af Jesper83
Billedekvalitet er selvfølgelig meget vigtigere, end tyndt design.
Af sd2100
PeterD skrev: Underligt den er så "nedprioteret" men det handler vel om markedsføring mm.
Er det? Valg er TV er mere en billedekvalitet. Noget helt andet er - findes den pågældende model hos Fona, Expert eller Elgiganten? Det mener jeg ikke. Produkter, der ikke findes i disse butikker "eksisterer" i en del kunders bevisthed ikke. Hvis produktet as600/as640 var godt nok, ville de ovennævnte butikker vel sælge det?! Sådan hænger det naturligvis ikke sammen, men i nogles bevisthed ser det sådan ud. Når du fjerner dig fra de fysiske butikker fjerner du dig også fra nogle forbrugers bevisthed. Ud af øje ud af sind!
Af Jesper83
sd2100 skrev:
PeterD skrev: Underligt den er så "nedprioteret" men det handler vel om markedsføring mm.
Er det? Valg er TV er mere en billedekvalitet. Noget helt andet er - findes den pågældende model hos Fona, Expert eller Elgiganten? Det mener jeg ikke. Produkter, der ikke findes i disse butikker "eksisterer" i en del kunders bevisthed ikke. Hvis produktet as600/as640 var godt nok, ville de ovennævnte butikker vel sælge det?! Sådan hænger det naturligvis ikke sammen, men i nogles bevisthed ser det sådan ud. Når du fjerner dig fra de fysiske butikker fjerner du dig også fra nogle forbrugers bevisthed. Ud af øje ud af sind!
Ja lige netop med TV'er, er det jo rart at kunne se tv'et i aktion, inden man køber det. Et er tal og reviews. noget andet er ens egen oplevelse af produktet.
Af PeterD
"Hvis Panasonic 640 var godt nok ville de også sælge det"..

Mon ikke det er det. Topkarakterer hos Flatpanels, hdtvtest.co.uk og avforum.com, trustedreviews.com

Tror det handler om udbud fra importørernes side og hvor aggressivt de prissætter deres skærme..Her er koreanerne jo suplime.

Nuvel. Mener Expert og Merlin en gang i mellem sælger Panasonic..

Men køb af tv handler om hvad vi hver især lægger vægt på som forbruger..

Selvfølgelig er det rart at se skærmen fysisk inden man køber, men det er flere gange blevet omtalt herinde...Hvorfor?

Størrelsen kan du måle dig frem til
Billede af skærmen kan du finde på nettet og i test selv billeder fra bagsiden

Billedet på et tv i butik er HÅBLØST indstillet og lyden fra en fladskærm er næsten alle ens..Philips er måske lidt foran på det punkt..

Så er det bedre at læse nogle test af skærmen f.eks herinde af rigtige eksperter (Hej Rasmus og Migselv :) ) og ikke få råd af en butiksansat som ikke ved hvad der er godt og skidt..

Rent subjektivt er der nogle der ikke kan lide ét design mens andre elsker det.
Af sd2100
PeterD skrev:"Hvis Panasonic 640 var godt nok ville de også sælge det"..

Mon ikke det er det. Topkarakterer hos Flatpanels, hdtvtest.co.uk og avforum.com, trustedreviews.com

Tror det handler om udbud fra importørernes side og hvor aggressivt de prissætter deres skærme..Her er koreanerne jo suplime.

Nuvel. Mener Expert og Merlin en gang i mellem sælger Panasonic..

Men køb af tv handler om hvad vi hver især lægger vægt på som forbruger..

Selvfølgelig er det rart at se skærmen fysisk inden man køber, men det er flere gange blevet omtalt herinde...Hvorfor?

Størrelsen kan du måle dig frem til
Billede af skærmen kan du finde på nettet og i test selv billeder fra bagsiden

Billedet på et tv i butik er HÅBLØST indstillet og lyden fra en fladskærm er næsten alle ens..Philips er måske lidt foran på det punkt..

Så er det bedre at læse nogle test af skærmen f.eks herinde af rigtige eksperter og ikke få råd af en butiksansat som ikke ved hvad der er godt og skidt..

Rent subjektivt er der nogle der ikke kan lide ét design mens andre elsker det.
Du citerer ud af kontext. Jeg prøver at forklare, hvad JEG tror, den enkelte/almindelige forbruger tænker. Derudover er hun heller ikke her eller på de andre review sites, men ude i butikkerne, hvor det pågældende produkt as6xx IKKE findes. Derfor er det af helt naturlige grunde ikke med i overvejelserne. Dine links og henvisninger når hende ikke, men de når andre "nørder".
Af A.H.M
Jeg har set Panasonic AS640 (48" tommers) i Fona her i Odense.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis det nu var sådan, at alle skærme i butikkerne var indstillet optimalt, og man som kunde vidste, hvor "kedeligt" et korrekt billede ser ud (og var i stand til at vurdere dette blot ved en visuel iagttagelse), kunne det selvfølgelig give mening at besøge en udstilling.

Sådan forholder det sig bare ikke.

Det er derfor, det er så fjollet at spørge om hjælp til "bedste billede", hvorefter man så vælger en tredje skærm, "fordi den -s-y-n-e-s- man er bedst".

Forbavsende mange påstår at lægge hovedvægten på god billedkvalitet uden overhovedet at vide, hvad dét er.
Af pernilles86
Altså jeg er helt vild med samsung eller LG.... Det er de bedste fjernesyn!!
Af PeterD
Godt for dig.

Hvis du kan bakke dine udtalelser op med nogle sammenligningstests ved Philips, og japanerne, har det en smule mere værdi...

Men meget sødt.

Og tak for dit bidrag til debatten :)