Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

methyL skrev: Vil 55'' være overkill når jeg har 3 meter til væggen?
Vi sidder 3 meter fra vores 63" og det har aldrig føltes som overkill.

Jeg har ALDRIG forstået dem der reciterer de idiotiske gammeldags tommelfingerregler ala "du skal sidde 1 meter væk, per 10 tommer"

Jeg har da heller aldrig hørt nogen, efter de kom ud af biffen sige, "Det var en ALT for stor skærm" :D

Så mit svar til dig, er nej, det er på ingen måde overkill. Det er jo en vanesag. Jeg ville aldrig gå ned i en 55" på 3 meter, efter at have vænnet mig til 63" :p
@methyL:

Kurvede skærme er ikke som sådan "noget møg".

Så længe de er under 300 tommer, bibringer de bare ikke noget positivt til oplevelsen. Nok snarere tværtimod. Afhængig af siddeposition.

Mest af alt er kurvede skærme bare fjollede og unødvendige.

Og nej, 55 tommer er ingenlunde for stort. Du kunne sagtens klare at gå op i 65 tommer.
Af pernilles86
Er det ikke meningen at man skal kunne se bedre og fra flere vinkler ved de curvede modeller... Jeg er stor samsung fan så uanset hvad synes jeg du skal vælge et samsung!!
Af Martin Sjøstrand
Er kurvet tv er er netop IKKE godt fra flere vinkler, kun for den ene person der sidder præcis midtfor.
pernilles86 skrev:Jeg er stor samsung fan så uanset hvad synes jeg du skal vælge et samsung!!
Det var godt nok et utrolig ureflekteret råd at give...
Brugeravatar
Af edinger
pernilles86 skrev:Jeg er stor samsung fan så uanset hvad synes jeg du skal vælge et samsung!!
Du troller på PeterD. We get it. Nu' det ikke sjovt længere.
Martin Sjøstrand skrev:Er kurvet tv er er netop IKKE godt fra flere vinkler, kun for den ene person der sidder præcis midtfor.
Præcis. Det er ikke godt.
Her er en artikel for og imod et buet TV:

http://www.trustedreviews.com/opinions/ ... s-and-cons

Hvis jeg skulle kigge i krystalkuglen tror jeg ikke det bliver den store succes og det kan være svært at få sine penge igen når den skal sælges om x antal år..Du skal nok regne med et STORT værditab meget hurtigt..

http://www.computerworld.com/article/24 ... n-out.html

Hvis jeg havde råd og kunne skifte tv i den prisklasse HVERT ENESTE år, ville jeg ikke afvise at jeg personligt finder det interessant bare for at prøve, men jeg holder mig til det sikre valg.