Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
Hej

Jeg er lidt varm på det nye Panasonic TX-CX750 tv.
Det har twin tuner som jeg ikke kan/vil undvære.

Det har også funktionen "Tv anywhere" som Panasonic vist lancerede i 2014.
Men er der nogen som har det, og kan fortælle om hvordan det virker ??

Jer har læst Digitalt.tv test af tv'et, og de skriver at tv anywhere ikke virker med kodede kanaler..??
Vi skifter til enten Canal Digital, eller måske til Boxer tv inden længe.. Vil det så ikke virke med dem ??

Er kvaliteten ok ??
Virker det ok på 3G og 4G forbindelse på tlf. og tablet ??

http://digitalt.tv/panasonic-cx750-test/

Mvh
Per
Af Moulder
Hmmm... Læste i overhovedet hvad jeg skrev inden i svarede.. ?? ;;)

Jeg skrev jo at jeg havde læst Digitalt.tv's test af tv'et, (lagde endda linket ind til sidst) men de beskriver ikke rigtig funktionen..

De skriver dette:
"Du skal dog være opmærksom på, at TV Anywhere funktionen ikke er helt så relevant, såfremt du kun modtager kodede kanaler, eftersom denne funktion kun tilbydes med ukodede kanaler."

Derfor mit spørgsmål, ved nogen om det vil virke med Canal digital og Boxer tv når de skriver sådan ??

Mvh
Per
Af kim4220
Svaret er NEJ det virker ikke på kanaler der kræver et programkort.

Vær opmærksom på at CD har et meget bedre signal(kvalitet) end Boxer både på bitrate og antal HD kanaler.
Af Moulder
kim4220 skrev:Svaret er NEJ det virker ikke på kanaler der kræver et programkort.
Øv.. Så kan det jo ikke bruges til så meget.. :((

Vær opmærksom på at CD har et meget bedre signal(kvalitet) end Boxer både på bitrate og antal HD kanaler.
Ja det er netop det "dilemma" jeg slås med..
Men vi skal flytte til en bolig hvor kabelTV ikke er muligt.
Boxer har nøjagtig de kanaler vi gerne vil se.. Dog er Discovery ikke i HD.
Men de har 3+ som jeg bare ikke vil undvære, pga. af både fodbold og ikke mindst Formel1.

Canal Digital har dog Discovery, men heller ikke i HD.
men de har ikke 3+ på programmet :((

Og jeg er vant til et godt signal/billede fra Yousee, på mit Beovision 11.
Så jeg vil også være ked af alt for mange kompromiser..
Det omtalte TV Panasonic CX750 er såvidt jeg kan læse, et rigtig godt tv, med et rigtig godt billede.. Så det vil være ærgerligt at fodre det med tvivlsomt signal-bitrate fra Boxer, når der nu findes noget der er bedre - Canal Digital.
Så det bliver et kompromis med enten kvalitet eller programudbud.. :((

Efter hvad jeg kan læse mig til, så er webTV løsningen, feks. TDC hometrio, endnu ringere end Boxer.. Jeg har set det i funktion, og var bestemt ikke begejstret for kvaliteten..

Mvh
Per
Af kim4220
TDC er faktisk på papiret det samme som Boxer men med mere stabilt signal men tager af din bredbånd forbindelse.

Hvis du går op i billedet så er det parabol.