Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har problemer med at forbinde en WD Passport 2 USB harddisk til USB porten på min Samsung 971P; det er som om HDD mister forbindelsen og derefter kommer på igen (drev ikonet forsvinder fra Stifinderen og umiddelbart derefter åbner det vindue der spørger hvad der skal ske [Køre program, starte mediaplayer eller gøre ingenting]). Nærmest som om stikket blivet trukket efter et par sekunder, og så sat i igen. Jeg har ingen problemer når harddisken tilsluttes en front USB port på mit kabinet, og alm. USB nøgler virker fint i skærm hub'en. Denne harddisk tager strøm fra USB porten - kunne man forestille sig, at hub'en i skærmen ikke leverer nok/ konstant strøm ?

På forhånd tak

8) Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kan ikke trækkes nok strøm igennem en USB hub til at du kan køren en harddisk på den. Dette er helt generelt og ikke specielt for Samsungs skærm.

Du kan evt. læse mere om det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/USB_hub
Af Morten_P
Jamen så siger jeg tak for svaret :) -Det er jo selvfølgelig ærgerligt at den ikke kan bruges til min HDD, men så er der da en naturlig forklaring på problemet.

-Også tak for det hurtige svar!

8) Morten
Af Morten_P
Det er sgu' da godt at der sidder nogen kloge hoveder i diverse fora på nettet; de sidder ihvertfald ikke hos Samsungs support! Her er svaret jeg fik fra dem på præcis samme spørgsmål:

Hei

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

det finns ju olika sorters usb, 1,2 och 1,3 kika så att det är den samme
på de både..
Go weekend!

Jeg håberat dette var til hjelp for dig.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.

-Jeg kender USB 1.1 og 2.0 (evt. Hi-Speed), men 1.2 og 1.3 ??? O_O

Nuvel - endnu en gang tak til Yakken!

;) Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, man skal desværre ofte presse hårdt på for at få fat i en sand teknisk kyndig person på en hotline.