Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle skærm experter

Hvilken skærm i 20" widescreen kategorien bliver betragtet som den bedste gamerskærm lige nu? Jeg spiller ikke FPS, men RPG og strategispil som NWN2, Oblivion og CIV4

Jeg har set mig lidt varm på denne Viewsonic VX2025wm som har fået en god anmeldelse her på side.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Så vidt jeg kan læse mig til på nettet så er det en af de bedste 20" widescreen gamerskærme, men det kan være at der er kommet nogle nyere og bedre jeg ikke kender til.

Forslag til andre typer gamerskærme i andre størrelse er også velkomne.

På forhånd tak for svaret :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er masser af andre bud, der er mindst ligeså gode og praktisk nok har vi samlet en liste over dem her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Se evt. på NEC 20WGX2 Pro som koster omkring 3700 kr. eller Dell 2007WFP som kan fås til mindre end 3000 kr. på tilbud. De to modeller har samme type panel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt er jeg ikke i tvivl om, at NEC 20WGX2 er en af de absolut hurtigste skærme på markedet, som samtidig har et 8 bit panel.

Men til f.eks. strategi spil, kan mindre nu godt gøre det.
Af make
1000 tak for svarene.

Jeg har en NEC 20WGX2 som jeg har haft i små 2 uger. Den har meget gode farver og designet er flot. Har kun testet den med Civ4, det stresser den jo ikke så meget, men der var ihvertfald ikke nogen problemer at bemærke.
Jeg bruger forstrydelsesretten på den fordi den larmer lidt, se venligst den forrige tråd om det.
Der er ingen tvivl om at jeg ville have beholdt den hvis den ikke havde denne irriterende fejl. Jeg tør ikke bestille en magen til da det jo kan være at den begynder på det samme, man ved jo aldrig. Jeg er ret pernippen med IT udstyr der støjer, så det skal ikke afskrække andre fra at købe den skærm. Det er ikke sikkert at det genere andre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er overbevist om at du har fået en mandagsmodel. Er det pro-modellen?
Af make
Jeg kender ikke til en pro model, så det er det nok ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den nye pro-model er faktisk billigere end non-pro modellen, så hvis du sender din retur, så kan den købes til ca. 3700 kr. Det er en fuldstændig identisk skærm.
Af make
Ok, 1000 tak for tippet :) men jeg tror jeg prøver denne Viewsonic istedet. Tør ikke satse på at en anden NEC ikke begynder at støje også.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Jeg har ikke kunnet finde noget negativt om denne ViewSonic VX2025wm (Sølv / Sort) ud over at den ikke kan højdejusteres. Nu er der vel ikke nogen der kan fortælle historier om at den også kan finde på at støje eller andre ubehagelige overraskelser?
Well, hvis der er så vil jeg selvfølgelig gerne vide det.
;)

Har overvejet meget om jeg skulle gå op i en 22"W istedet da jeg tror det giver en lidt bedre spiloplevelse end 20"W, men de findes åbenbart ikke med andet end TN paneler og så går man, så vidt jeg kan forstå, på kompromis med billedkvalitet og farver og det vil jeg ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Acer AL2051 er af samme type som VX2025 hvis det skulle have interesse. Jeg ved ikke om prisen er bedre. Der er flere af vore brugere der er godt tilfreds med den model også.
Af make
Hvis Acer AL2051 og Viewsonic VX2025 er af samme type så bliver det svært at vælge.

Acer'en har glossy overflade har jeg læst er det trækker en smule ned i min bog. Ved godt det er en smagssag. Den NEC jeg sendte retur havde det også. Det har jo både pros and cons. "Sprødere farver", men kan give spejleffekt hvis der er meget lys i rummet og der er meget sort i det man ser på skærmen.

Viewsonic'en kan ikke interpolere/skalere..altså vise f.eks en opløsning på 1280x1024 med sorte bjælker i siderne. Den strækker billedet ud istedet. Det trækker lidt ned fordi det kunne jo være at jeg fik lyst til at spille en gammelt spil der ikke understøtter widescreen.

Edit: Har lige læst en tråd p edbpriser hvor der er en der skriver at Viewsonic'en godt kan Interpolere/skalere så jeg er lidt forvirret på det område.

Kan Aceren interpolere/skalere?

Edit: Har lige fundet en tråd på edbpriser hvor der er en der skriver at Acer'en heller ikke kan Interpolere/Skalere.

Så det bliver nok Viewsonic VX2025 jeg prøver lykken med.

Edit: Har lige checket priserne på de 2 skærme. Aceren står til ca 2400 og Vievsonic'en til ca. 3500. Det er noget af en prisforskel på 2 skærme der er på ligefod i kvalitet. Er der en forklaring på det?