Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#214713
Hvordan virker det på en fra Android tablet til Plasmaskærm..?

...og kan man streame andet "gratis" end Youtube videoer..

Tænker her på Popcorntime og Timeforpopcorn..Vil det virke..evt. livekampe på nettet fra tablet til tvet?

Hvad bruger I jeres Cromecast til?
Af jezter
#214715
Jeg caster fra Viaplay, HBO, Youtube og C more via mobiltelefon og det virker fint.
Hvor vidt PT virker med chromecast skal jeg ikke kunne sige, men i bund og grund er det op til udviklerne at få det integreret.
Af jesperb-64
#214716
Hvis du absolut vil vælge og lave noget ulovligt, syntes jeg du skal finde et andet forum,
Håber moderator stopper dig nu!
Af PeterD
#214719
Ok..Hvad så med Viaplay, da..

Det navn jeg så ikke nævner har Guldager fra tv2 da reklameret med på nettet..Har det derfra..Hvis det er ulovligt må du klage til tv2..
Af PeterD
#214721
..men skriver stadig om det..

Nok om det.

Det eneste jeg ønsker er at få det fra tabletten op på skærmen.

OK så holder vi os bare til Viaplay og andre lovlige apps.

PS. Der er også hele biograffilm på youtube, men det er måske så også ulovligt..
Af PeterD
#214723
YouTube ja, men hvordan med film i en app der ikke har det lille "cast logo" som YouTube har?

YouSee Play. Showbox..etc.

Har en app der hedder "Cromecast" på tablet, men hvad gør jeg så..

Sætter tablet til at afspille en film og så..?
Af MartinJ9000
#214724
Du kører chromecast app'en og lader den sætte din chromecast op. Går ud fra du har sat den i hdmi og strøm til enten via USB stik på fladskærmen eller ekstern strøm. Når du vælger hdmi indgangen skulle der være billede fra den.

Men app'en sætter det op og forbinder din chromecast med dit WiFi.

Efterfølgende kan du caste fra de Apps der har et lille ikon til formålet. Eller hvis du har en nyere android kan det være indbygget at hele skærmen kan castes, det kører selvfølgelig klart bedst når du bruger de Apps der har det indbygget da chromecasten tager indholdet direkte fra nettet. Når du overfører din skærm skal din telefon eller tablet sende det direkte. Mener at kunne huske du har motorola telefon fra en tidligere post. Hvis du kører Lollipop versionen af Android på den er cast muligheden når du trækker notifikationsgardinet ned (og derved kan skærmbillede og alle Apps smide billedet op, alt hvad der kan vises på telefonen grundlæggende) :)
Af jezter
#214725
PeterD skrev:YouTube ja, men hvordan med film i en app der ikke har det lille "cast logo" som YouTube har?

YouSee Play. Showbox..etc.
Den app du afspiller i skal understøtte chromecast.
Du kan evt købe allcast eller lignende, den kan måske caste medier der ligger lokalt på din tablet tilfredsstillende, men ikke fra YouSee Play eller Showbox, da disse ikke ligger lokalt på din tablet, og fordi disse udbydere ikke har integreret chromecast understøttelse i deres apps.

Du kan måske caste hele skærmbilledet fra din tablet, men om det kan betale sig kvalitetsmæssigt ved jeg ikke.
PeterD skrev:Har en app der hedder "Cromecast" på tablet, men hvad gør jeg så..

Sætter tablet til at afspille en film og så..?
Fra Google Play butikken:

"Med Chromecast-appen kan du:

• Konfigurere din Chromecast og oprette forbindelse til dit Wi-Fi-netværk
• Konfigurere pauseskærmen og tilpasse din fjernsynsskærm med kunst, dine egne billeder, nyheder og meget mere.
• Administrere indstillingerne på din Chromecast (f.eks. ændre enhedens navn, Wi-Fi-adgangskoden osv.)"
Af MartinJ9000
#214726
Jeg har ikke lige fulgt med om det er sket, det kommer ihvertfald snart hvis det ikke er lagt i endnu, men med VLC playeren kan du også sende lokale filer op på chromecast. Både lokalt på telefon/tablet, men også fra dit hjemmenetværk f. Eks din NAS.
Af chritdk
#215705
Hej alle,

Jeg har egentligt et meget simpelt spørgsmål vedr. ChromeCast.

Kan man få alt man har åbent i sin Google Chrome browser op på TV-skærmen? altså f.eks. hvis jeg sidder på Børsens hjemmeside eller ser nogle streams via. www.twitch.tv, kan skærmbilledet blive smidt op på mit TV fra min bærbar computer? Eller kan man kun få vist computerskærmens skærm på TV'et når man bruger de udarbejdede apps, som f.eks. youtube og netflix?

Mange tak på forhånd :)