Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andfer
Hej,

Jeg har nu ventet i snart 2 år på at købe mig et nyt TV, og har overtalt min kæreste og mig selv om at nu skal det være.

Jeg har kigget på nedenstående to skærme, og vil egentligt bare informeres om forskellen samt hvad der bedst kan betale sig. Umiddelbart ser jeg "kun" forskellen værende bredden på skærmene.

Sony X9C 55" til $2499

Sony X850C 55" til $2199

Størrelsen skal ikke være over 55" da jeg synes det vil blive for stort til vores stue. Ligeledes er prisen som sådan også underordnet da budgettet er 20.000.

Hvad er forskellen og hvad mener I vil være det bedste valg.

Anders.
Af Andfer
kim4220 skrev:Hvis pris ikke har betydning ville jeg vente ca 1 måned så kommer alle de nye modeller :)
Men er de to nævnte ikke de nye modeller? Nu er jeg lidt i tvivl ;-)
Af jesperb-64
Nu er Kim meget hurtig på aftrækkeren og fylder meget her på forum, ser ud til at han helst vil sælge Korea tv.
Til trådstarter, vil kikke efter anmeldelser og derefter danne et indtryk af skærmene, de ser begge meget interessante ud.
Af kronholm
Ja det er lige en tand bedre at købe japansk plastik m. Koreansk panel. :p eller....

Hvis man er villig til at betale for en ny topmodel, så er det da oplagt at undersøge hvad de forskellige topmodeller kan levere.
Af Bent odense
kronholm skrev:Ja det er lige en tand bedre at købe japansk plastik m. Koreansk panel.
Du har altid været en koreansk rebel. 8)
Af kronholm
Bent odense skrev:
kronholm skrev:Ja det er lige en tand bedre at købe japansk plastik m. Koreansk panel.
Du har altid været en koreansk rebel. 8)
tjaaaa, pas. Jeg vil ikke udelukke nogen producenter når jeg engang skal finde et nyt tv, men håber da der går nogle år inden mit F8505 skal udskiftes. Men hvis man spørger de japanske fanatikere, så er det jo et mirakel at der stadig er liv i mit 2013 samsung tv.

O_O
Af Bent odense
kronholm skrev: Men hvis man spørger de japanske fanatikere, så er det jo et mirakel at der stadig er liv i mit 2013 samsung tv.

+1 ;)
Af MrWind
Det var da en voldsom mængde irrelevant spam i får fyret afsted. Jeg ville nok vente og se hvad anmelderne siger og se dem i butikken. Personligt foretrækker jeg også at købe TV inden de nye modeller og dermed få mere for pengene, men hvis man er ligeglad med den slags, så er det selvfølgelig bare at købe når de kommer i butikkerne ;)
Af kim4220
jesperb-64.: har ingen holdning til mærker, og udtalte mig ikke præcist nok jeg mente at de kunne ses om ca en måned min fejl og beklager. Og ps hvor jeg lige har lagt ud og været for korea tv er jeg lidt nysgerrig overfor ;) er hvis jeg har en holdning Panasonic mand eller var Sony før de kom med den horrible ide at en strømforsyning skal være ekstern.

Peter.: Svaret er ikke altid en Japaner(har selv, for at gøre dig glad en Panasonic 55VT50), går man efter smart tv vinder LG og Samsung på alle måder. Billede er typisk en Japaner.

Men tror nu at der over den næste periode kommer noget konkurrence fra kineserne på alle områder.

Det er som øjet ser og hvad man går efter. Og skal lige sige stor respekt for at du prøver at give et godt råd og ærligt ment :)
Af Andfer
MrWind skrev:Det var da en voldsom mængde irrelevant spam i får fyret afsted. Jeg ville nok vente og se hvad anmelderne siger og se dem i butikken. Personligt foretrækker jeg også at købe TV inden de nye modeller og dermed få mere for pengene, men hvis man er ligeglad med den slags, så er det selvfølgelig bare at købe når de kommer i butikkerne ;)
Det lyder jo sådan set ret fornuftigt. Den holder jeg mig til så ;-) Hvornår tænker du man kan forvente at de for det første får dem i butikkerne, men ligeledes hvornår de er testet? Om 1 mds. tid?
Af kim4220
Forventer senest Juni, Samsung er allerede på lager flere steder(kommer typisk på ca samme tidspunkt alle sammen) :)