Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Jeg kom egentligt til at tænke på, nu hvor solen begynder at have fat her om formiddagen, om det er skidt for mit plasma-tv?

Det jeg tænker på, er at nu om formiddagen, der brager solen ind af vinduerne i stuen, og faktisk står mit tv, så det skinner direkte ind på skærmen. Det her lyder måske fuldstændig åndsvagt... det håber jeg lidt :) men kan det "blege" noget i skærmen, at få sådan en massiv gang sol?

Mvh Martin
Af kim4220
Der kan ifølge producenter komme skade på elektronikken på et tv ved for meget UV påvirkning, har dog aldrig hørt om et tv hvor der har sket skade ;)
Af PeterD
Mulighed for gardin, rullegardin eller Persienner..?

Eller lægge et klædde over hvis du ikke er hjemme i et par dage..

(de kongelige/royale hænger et ægte tæppe foran karminen for at beskytte mod kulde. Måske kan du hænge et tæppe over hvis du ikke er hjemme?)
PeterD skrev:Mulighed for gardin, rullegardin eller Persienner..?

Eller lægge et klædde over hvis du ikke er hjemme i et par dage..

(de kongelige/royale hænger et ægte tæppe foran karminen for at beskytte mod kulde. Måske kan du hænge et tæppe over hvis du ikke er hjemme?)
Jeg har mørklægningsrullegardiner, men de kan jo ikke altid være trukket ned. Men måske et tæppe over fjerneren er en god ide
Af steen6400
Min Pana VT30 har fået morgensolen ind på sig på en del af skærmen i næsten 4 år uden synlige skader. Dermed ikke sagt at det ikke kan skade, jeg kan bare ikke se forskel ved ensfarvede billeder.
Af kim4220
Som sagt, har aldrig hørt om sådan en skade.
Tror ikke at jeg ville bekymre mig om det, der er nok andre fejl der kan opstå som er mere sandsynlige :)
Af jezter
Jeg har haft min plasma skærm hængende i 7 år på en væg hvor det er udsat for sollys det meste af dagen. Det eneste der tager skade er billedkvaliteten hvis du ikke ruller gardinerne ned.