Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har fået mig et Samsung H7005 hvor min Denon receiver jo er koblet til.
Men efter at have fået dette tv, så tænder min Denon pludselig uden der tændes for tv'et.
Det er aldrig sket med mit tidligere Sony, men med dette Samsung så gør den det altid når jeg har slukket tv'et, hvor receiveren automatisk slukker samtidig, for derefter at tænder receiveren lidt tid efter.
Troede måske det var funktionen "Samsung Altid til" som var slået til som fik den til det, men efter at have slået det fra i morges, så var receiveren igen tændt da jeg kom hjem nu her.

Nogle som ved hvorfor Samsung tv'et gør dette?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Søgning efter automatiske opdateringer måske?
Af SimonThorsager
Det burde tv'ets vel ikke gøre flere gange dagligt? Den gør det som sagt altid lidt tid efter jeg har slukket tv'ets. Så det kan være 2-8 gange i løbet af dagen, den tænder sig selv.

Har aldrig oplevet det med mit gamle Sony R473
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... men det var vel værd at tjekke?
SimonThorsager skrev:Ja, det er selvfølgelig rigtigt - det hjalp dog ikke på problemet. Igen her til morgen var receiveren tændt da jeg kom ind i stuen. Ellers må ijeg ringe til Samsungs support for at høre dem ad.
Har du Husket at slå HDMI Control fra ? både på Reciever og tv ? :)
Hvorfor skal det slåes fra?
Det var slået til på mit tidligere Sony og der var ikke dette problem.

Slår jeg det fra, så skal jeg jo tænde receiver og konsol hver for sig og bruge receiverens fjernbetjening til at skrue op med samt det slukke selv sammen med tv'et.

Det var som sagt slået til, på mit tidligere Sony TV og der oplevede jeg ikke dette problem.
Nu var dit tidligere tv så heller ikke et samsung:)

Altså jeg kunne forestille mig at der bliver sendt et kontrol signal ud også tænder receiveren. Nu ved jeg fra mig selv herhjemme at HDMI control, langt fra er perfekt. der sker fejl, og kan sågar nævne at min reciever tænder når mit tv slukker.. også selvom mit tidligere tv var et lg af samme art.. så gør den her det også ;) jeg har slået det fra og omgået hele lortet med en Harmony remote, der kan tænde de enheder jeg vil når jeg vil :)

Men prøv nu lige at hive hdmi kablerne ud og se hvad der så sker ;)

Mvh. Casper
Af ridderdk
Fandt du nogensinde ud hvad der var galt?

Jeg har selv lige fået en HU7505 og oplever det samme, den tænder min Denon receiver i løbet af natten.
Jeg har sat Automatisk software opdatering "FRA" og kan ikke rigtig finde andre steder i menuen der kan lave en "opvågning". Skide irriterende når man samtidig har en effektforstærker koblet til Receiveren som så også tænder..........
Af jng
ridderdk skrev:Fandt du nogensinde ud hvad der var galt?
...
Jeg har sat Automatisk software opdatering "FRA" og kan ikke rigtig finde andre steder i menuen der kan lave en "opvågning".
...
Dit Samsung-apparat er udstyret med tre tænd-timere og tre sluk-timere, som dog er inaktiveret, når apparatet tages i brug første gang.
Af ridderdk
jng skrev:
...
Jeg har sat Automatisk software opdatering "FRA" og kan ikke rigtig finde andre steder i menuen der kan lave en "opvågning".
...
Dit Samsung-apparat er udstyret med tre tænd-timere og tre sluk-timere, som dog er inaktiveret, når apparatet tages i brug første gang.
Hvis du ved hvilke og hvor, vil du så fortælle hvor jeg finder dem?
Af jng
ridderdk skrev:
jng skrev:
...
...
Hvis du ved hvilke og hvor, vil du så fortælle hvor jeg finder dem?
På andre nogenlunde tilsvarende Samsung-apparater i H-serien findes timer-indstillingerne under Indstillinger -> System -> Tid. Jeg bruger faktisk mit apparat som vækker...
Af ridderdk
ahh ok, det er slået fra hos mig, men tak for hint