Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bing
har lige fåen en brugt "Fujitsu siemens mcf 3811 ta" i julegave. Men jeg aner intet om fladskærme, så jeg har ingen anelse om den er god???
Jeg bruger min comp. til alm. net og tekst, samt spil i stil med GUN, AOE3 og Call of duty 2.
Er det værd at sætte skærmen op i stedet for min 10 år gamle almindelige skærm, som ellers fungerer fint?

Min nuværende skærm er en "smile/kfc ca6746sl/cb6746sl" hvis det siger nogen noget!!!
og mit grafik kort er meget snart et "Geforce 6600GT"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg kan læse mig til så er det en ældre 15" model du har fat i der, som kun kan køre i 1024x768 opløsningen. Du vil muligvis få en bedre oplevelse i 2D men til spil kan den ikke anbefales, pga. alderen.

Du har sandsynligvis 2 udgange på dit grafikkort, så du kan jo sætte den til vha. DVI-analog konverteren som følger med grafikkortet, så har du lidt mere plads på desktoppen i windows.
Af bing
Hvorfor vil den være dårlig til spil? hakker grafikken eller hvordan? Og vil det værre en væsentlig dårligere oplevelse end med min ordinære skærm?
Og så lige det sædvanlige spørgsmål:) hvor meget skal jeg evt. ofre hvis jeg vil have en fladskærm, der også vil være ok til spil.
Af karto
Det er da dumt ikke at prøve ihvertfald... nu du har den, så sæt den til og se hvad du selv synes.
Af Axis Mundi
Med hensyn til en ordentlig spilskærm er der et kæmpe udbud og der er okay spilskærme i en stor prisklasse. Det kommer lidt an på din pengepung og dit behov. Jeg kan se at du bl.a spiller COD 2, og det er et relativt krævende spil, derfor ville mit råd måske være en samsung 930BF, det er hvert fald en rigtig god spilskærm som der er mange der er glade for.
Der er også rigtig mange andre bud, som f.eks. BenQ's skærme der også skulle være gode til spil.
Men det kommer helt an på ens smag og pengepung. :)

/Niels
Af bing
tak for svarene :) Nu sætter jeg den ihvertfald til og ser hvad der sker...