Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg har fået købt Samsungs UE55HU7505 model, og synes generelt at billedet er rigtigt flot. Men jeg oplever ind i mellem, at der rundt om personerne kan forekomme noget støj i billedet, som er ret irriterende. Som om billedet ikke helt kan følge med.

Hvad skyldes det, og hvad kan jeg eventuelt gøre ved det?
Af Supergris
"Støj" kan være mange ting, men prøv at slå alle "motion-kredsløb" og andre "billedforbedrings-kredsløb" fra.
Prøv de forskellige pre-indstillede billedsettings.
Filmindstillingen skulle være rimelig, og leg så lidt med skarphed, farvemætning, lys, kontrast mm., men vigtigst er det, at slå alle (eller næsten alle), dynamiske kredsløb fra, så vil du få et langt mere behageligt og naturtro billede, at kigge på...
Du kan som regel finde en test, hvor de foreslår nogle settings, som man så kan bruge lidt som en grov-skabelon til at indstille billedet, hvis man ikke er alt for meget inde i begreberne, der omhandler kalibrering...
"Dynamiske Kredsløb" er vel ord for "Billedforbedringer" der skal slåes fra, såsom "Levende Farve, Ecoformat" osv. og brug en "Kølig" farvetemperatur, så ansigtstonerne bliver normale og ikke "røde i hovedet"

Generelt skal farverne også dæmpes. Kedeligt at se på? Måske men mere naturligt når du feks. ser en lang film.
Det er ikke så meget tv kalanerne jeg tænker på. Det har jeg ikke det store problem med, da jeg også ved at kvaliteten fra udbyder jo ikke helt er i top.
Men det er mere, når jeg ser film, at jeg ikke synes de støjgener på billedet burde være der.
Af kim4220
Lysstyring i samsung 7 serie har været en udfordring hele tiden, det har givet i visse billedsiterationer noget der kunne ligne støj(ikke muligt at fjerne).

Men det kan også være digitalt støjfilter er slået fra, kan være en fordel og kan også være det modsatte da det er en kunstig optimering af billeder.